Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 1004 ggr
Stortroll
2015-11-29 19:40
0

baslack

Av någon anledning lossnar alltid nagellacket när jag använder baslack. Det går liksom att dra av lacket (det lossnar av sig själv med). Om det är tunna lager blir det som tunna sköra flaks och om det är flera lager nästan som en bit hud fast av nagellack.

hur kommer det sig att det blir så?

Titta gärna in här ---> Min blogg

[Tibonnanj]
2015-12-06 20:34
0

Kan inte svaret på din fråga, skriver ändå , förlåt.

Men jag köpte kicks egna baslack och då blir det exakt som du beskriver, upplever också att det färgade lacket inte torkar ordenligt.

Kan det va skillnad på olika märken?

TatsuOni
2015-12-09 19:07
0

Olika märken fungerar olika bra. Vissa håller länge och vissa lossnar i flagor.

Sedan finns det även märken som reagerar dåligt med varandra. Fick byta underlack då jag köpte färgade lack av ett visst märke då underlacket bubblade sig när jag målade på det färgade lacket.

Rekommenderar er båda att testa ett nytt baslack av något annat märke🙂

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Stortroll
2015-12-09 19:43
0

Jag använde depends baslack och depends svarta ''vanliga'' med glitter över, inget topplack, på två fingrar. På ett finger så lossnade det direkt i en stor flaga fast lite tjockare. På resten av fingrarna använde jag depends baslack och ett matt nagellack från något märke jag inte orkar kolla upp vilket… då blev det som flagor.

Något tips på vilka lack som fungerar bra och inte flagnar?

TatsuOni
2015-12-09 20:38
0

Depends lack flagade alltid när jag använde det som yngre. Använder själv Isadoras baslack. Det fungerar okej, men vill själv hitta någonting bättre när det är slut. Populära märken rent generellt på nagellack brukar vara t ex OPI eller Essie. Gillar själv OPI:s färgade lack, så det lutar åt att testa deras baslack för min del.

Annars är det bara att testa någonting annat eller kolla runt här vad andra föredrar🙂

Stortroll
2015-12-09 21:02
0

Fördelen med Depend tycker jag är att det är lätt att få tag på och ganska billiga. Får testa några andra baslack då 😐

[Tibonnanj]
2015-12-10 15:09
0

Jag använder inte kicks baslack längre sen jag investerade i OPI nail envy. Kommer förmodligen aldrig ha något annat genomskinligt lack än OPI n e.

TatsuOni
2015-12-11 18:22
3

#5 Men om man tänker på hur lite lack det finns i Depends flaskor så är de inte så billiga. Är det ett lack som man vet att man kommer att använda mycket av så är det ofta billigare att köpa ett dyrare lack som innehåller mer🙂

Stortroll
2015-12-12 14:45
0

#7 det är sant