Naglar iFokus

Naglar

Etikett: diskussioner
Läst 3683 ggr
dragonstar
0

Fula blödande nagelband.

Jag har alltid bitit på naglarna men under perjoder lyckats sluta och då fått långa naglar. Nu håller jag på att spara ut igen. Men har problemet att mina nagelband  inte bra ligger olika på de olika fingraran utan även liksom flagnar och de blir små fläppar av nagelband och kanten på nageln som man har svårt att göra något åt.  Vissa av fingrana har helta tiden skadad hud och jag börjar ofta blöda från sidorna av nagelbandet. Huden är tjockare och man ser som lager av den.

Vet värkligne inte vad jag ska göra. Har försökt i flera år att bli av med detta, Smörjer in det, petat klippt eller bara låta de vara.

Man tappar helt suget att spara ut fina långa naglar när fungrarna ser så fula ut.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

sannamartinaevelina
0

Var också under lång tid nagelbitare så vet hur hemskt det är. Bara att ha tålamod och smörja med en bra mjukgörande salva minst två gånger per dag :)

dragonstar
0

Ja jag har gjordet nu i flera månader men just att nagelbanden och delar av fingrarna blöder och flagar. Naglarna är alltså utväxta, och jag har alldrig bitit ner dom långt utan endast haft problem att låta dom bli längre en vad själva fingrarna är.

Och de delar av fingraan som blöder och flagar är inga delar jag bitit på.

Cederin
1

Använd nagelbandsborttagare, nagelbandspusher och nagelolja regelbundet, använd gärna oljan 1-2 gånger per dag (detta är även toppen för den nya nageln som växer ut!) Om det är överflödigt mycket nagelband kvar runtomkring kan man försiktigt trimma bort det med en nagelsax, se bara till att du endast klipper i död vävnad :)

Medarbetare på Naglar och Hår

dragonstar
0

Tack =)

[Eleya]
0

Jag hade samma problem när jag slutade bita för 2 år sedan. Mina nagelband var misshandlade och gjorde så ont.
Men det är som föregående skriver, pyssla om dem med olja, buffer och nagelbandborttagare och ha tålamod.

Efter ca. en månad brukar de torra fnasiga banden se friska och bra ut. Men så fort du irriterar banden igen kommer de att se likadant ut. =)

dragonstar
0

Tack =) Jag har fått nagelbanden bra men har punkter speciellt ena tymmen där huden är stenhård och flagnar så att jag har ett sår till och från.

[Tibonnanj]
0

kan testa att fila eller skrubba på huden när den är blöt/uppfuktad och sen smörja in med en bra kräm som inte är för fet. Men det ska man inte göra mer än 1 gång i veckan annars kan det bli motsatt effekt, att huden blir hårdare.

dragonstar
0

ja jag  hållet på att tästa lite olika. smörjer varje kväll.