Gelenaglar inköpslista
Har testat att göra akrylnaglar nu, men fick tyvärr inte till det då jag känner att akrylen stelnar så pass fort, och så är det så himla svårt att få rätt mängd vätska + pulver.
Så tänkte att jag ger gelénaglar en chans istället.
Vad behöver jag för olika geléer?
Har redan primer, tippar, lim, fil, klippare m.m hemma som behövdes till akrylnaglarna. Så är väl bara lampa och gel som jag behöver?
Live
Laugh
Love 
Ja, teoretiskt sätt behöver du bara lampa och gele. Men var försiktig med gele, det bränner och kan endast filas bort.
För vissa märken behövs en topcoat som också stelnar under lampan.
Sedan vet jag inte om primern innehåller svampdödande ämnen, för det är lätt att sådant upstår under gelebyggda naglar som inte förberetts ordentligt. =)
Min syster fick ett gel-set va mig från eBay..men geléerna därifrån var jättedåliga, så hon fick köpa nya i butik i stan, sedan dess går det jättebra för henne.
De du behöver är:
- Primer , Builder gel , Top coat / finish gel!
men rekommenderar även milky pink gelè och en franch vit gele om du vill göra fransk manikyr. Finns även massa fina färg & glitter geleér. Sen MÅSTE du Nail cleaner eller nå slags sprit som du tvättar rent med. Och en uv lampa så klart annars går de ju inte att bygga någoting :P