Ebay - bra eller dåligt?
Beställt från ebay så nu undrar jag vad ni har för personliga erfarenheter av denna sidan.
Både ock. Vissa saker tenderar att försvinna på vägen.
Det är nästan uteslutande de som är "portofria". De där man betalar någon tia för porto kommer oftast fram.
Det kan således bli lite på vinst och förlust, men helt klart, man kan finna billiga saker.
👍
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
bara bra hittills :)
aaaaaaaaaaaangelina
Sitter och kollar på det nu, vill gärna beställa nagellack därifrån. Funderar lite på hur säkert det är med pengastöld och så? Någon som råkat ut för det? 😇 Kollar på en annons som verkar lite för bra för att vara sann, dock inte fri porto. Någon som skulle vilja hjälpa mig och kolla vad ni tror om den annonsen? För jag har verkligen ingen koll 😛
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Jag kan bara tala av egen erfarenhet, jag är en mångårig kund på eBay.
Jag beställde en MP4 spelare - portofritt från Kina - i mitten av februari, den kom idag ca 5 -6 veckor senare.
Så… Hav tålamod om ni väljer "portofritt". Det är nog bättre att betala en slant i porto och få sakerna på halva tiden, om inte mindre.
😉
Pengastöld? Jag har råkat utför att varan inte kommit. Om det har varit något som kostat lite mer, så har jag klagat och fått pengarna åter.
👍
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#4 ja okej, då vet jag :)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Mitt nya favoritsätt att handla nagellack och tillbehör! Jag har bara haft bra upplevelser. Men se till så att du väljer en bra säljare med mycket bra recensioner! 🙂
Jag har bara köpt nagellack via ebay en gång (för att jag inte hittade samma färger här i Sverige). Då blev jag väldigt nöjd; bra pris, snabb levernes och väl paketerade varor! :)
Älskar eBay! :) Kör alltid med "free shipping"
Har handlat hur mycket som helst där, och har ännu mer påväg hem. :)
Tar ca 3-4v.
Är det något problem med att varan inte kommer fram eller är trasig när den kommer fram så är det bara att kontakta säljaren. Har hänt en gång att min vara var sönder, och en gång att min vara var försenad. Då skickar dom antingen en ny vara eller pengarna tillbaka.
Är det en säljare med bra omdöme så är han/hon oftast väldigt mån om att kunden ska bli nöjd för att slippa dåliga omdömen.
Live
Laugh
Love 
Har næstan alltid fått det jag køpt, nær jag inte fått det så har jag sagt ifra och då har jag alltid fått pengarna tillbaka. Så 100% nøjd.
Dock så budar jag inte, Utan jag køper direkt færdigt och endast ifra dem som vill ha betalning genom paypal.
Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com
Alltid fått det jag köpt, tagit ungefär en månad för de att komma fram. Ibland lite längre
Köp aldrig nagel produkter från ebay! De finns inte ens en innehållsförtäckning och då är de olagligt i Sverige. Tex geleér från Kina ( ebay) innehåller farliga ämnen som gör att många många får allergiska reaktioner. Speciellt Sina produkter!! Men självklart kan man köpa lampor, glitter osv.