Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 1705 ggr
Majaa12
0

Gel-naglar

Har tröttnat på att bara använda vanligt nagellack och funderar på att göra gel-naglar istället. Funkar detta som startset? https://www.wish.com/search/nail#cid=559a8b78f0142540637b74ff

Gel-naglar gör man väl så att naglarna ser tjockare ut? Hur gör man? Går det att ta bort om man vill, eller kan man göra det direkt på lösnaglar så att det bara är att ta "loss" hela lösnaglarna med det på? 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

RoxannaS
2

Skulle inte rekommendera dig att köpa startkit själv om du inte vet hur det funkar, man kan skada sina riktiga naglar något fruktansvärt, och risken finns att man får nagellossning om de blir fel. Du kan även få reaktioner av gelen osv om du har otur, vilket kan bli väldigt illa också.

Jag skulle hellre rekommendera dig att gå till en utbildad (eller en som är under utbildning) och prova hur du reagerar på de, så får du se hur de funkar, prova hur de känns osv. De är ganska dyrt, men de är värt det.

De är inte bara själva byggandet man lär lära sig om för att göra naglar själv, de är mycket anatomi om kroppen också, sjukdomar,  skador och mycket grejer som man kan bli sjuk av om de går fel.

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Majaa12
0

#1 Oj, går det inte om man gör det direkt på en lösnagel och sätter på den när det har torkat helt? Om jag använder speciella handskar, munskydd och har fönstet öppet? Det kostar över 600 kr här och det har jag inte råd att betala själv.. 

Är det likadant med gel-nagellack? Det har jag använt förut 🤐

Mvh Maja  

RoxannaS
0

#2 Då kan du lika gärna köpa färdiga naglar man limmar fast. Dem fäster jätte dåligt om man bara limmar dit färdiga. Har själv provat den teorin. 

Alltså hygienen på dig har inte riktigt med saken att göra, de är bakterier som kan bli om de blir typ lufthål osv under gelen och dylikt jag pratar om. Jag är inte själv utbildad, men jag har pratat mycket med nagelterapeuten jag själv hade om det där. och hon förklarade det som så.

600 kr låter billigt om du frågar mig, de är helt klart värt att slippa alla läskiga sjukdomar, smittor och nagellossning osv som man kan råka på. Kan bli riktigt otrevliga skador om man håller på själv. 

Själv betalade jag 750 kr för första besöket, därefter 450 kr för återbesöken. 

Jag vet inte hur de är med de där gel-lacken, men om de är depend du pratar om så har de blivit typ bannlyst eller vad man ska kalla de för, för att folk fick så otrevliga reaktioner pga det. Men jag själv hade ett sånt kitt och reagerade inte alls på de.

Karmatarerskanise
0

Och frågar man mig är 600 kr dyrt.  Här finns bra salonger från 250kr för ett nytt sett och uppåt.

RoxannaS
0

Jo så kan de vara. Men jag gick ju i storstäder så de kan ju påverka priset också

malinannalinn
0

Jag rekommenderar att beställa ett start kit från nded.se. Jätte bra produkter för en billig peng. Men innan du beställer så kolla gärna på massa klipp på youtube där du ser hur man gör och läs på om alla sjukdommar mm . Lycka till!

Karmatarerskanise
0

#5 Jag bor i en stor stad.

[Tibonnanj]
0

På nagelgiganten.se finns det en bra beskrivning på hur man gör egna gelnaglar. Hygien är A och O. Du kan absolut bygga med gelen på lösnaglar och sedan härda nageln. När jag gjorde färgprover på mina geleer så använde jag på vanliga lösnaglar. Man behöver bara rugga upp ytan där gelen ska läggas, så att den fastnar ordentligt :)

stenbrottets
0

Att gå till en salong som tar 250:- för ett nytt set naglar kan man ifrågasätta ifall de jobbar med dåligt material och svart. Båda delar kan vara olagligt. Gå en utbildning istället om du vill kunna göra naglar själv.

Karmatarerskanise
0

#9 Eller så är salongen ny och vill locka kunder. :)

Majaa12
0

Är nog för ung för att gå utbildningen, tror jag.. 650 kr tar dom här, för nytt :/

Mvh Maja