Naglar iFokus

Naglar

Etikett: allmänt
Läst 1375 ggr
[Blåttglitter]
0

Väldigt sköra naglar

Hej! Mina naglar är otroligt sköra. Dom skivar sig hela tiden och är väääldigt mjuka. Om jag för en gångs skull lyckas få dom lite längre böjer dom sig hur lätt som helst och skivas. Nagellack hjälper inte, dom skivar sig ändå. Det här leder ju till att jag aldrig kan ha långa naglar, så dom är alltid jättekorta. Så fort det börjat bli en vit nageltipp så skivar den sig, så jag har knappt några naglar :( det är lite värre under vintern, men dom är såhär även under sommaren. Vet någon vad det här beror på och vad man kan göra åt det? Är så fruktansvärt trött på det här nu! Vill också ha fina naglar. Jag använder för övrigt alltid acetonfri nagellacksborttagning, har alltid badnagellack när jag målar naglarna och smörjer nagelbanden med kräm regelbundet. Tacksam för svar!

taylor__lambert
0

min mamma har väldigt sköra naglar, men när hon började äta Kalcuim kost tillskott vart dom mycket bättre! Och verkade växa lite fortare. Kanske kan vara nått :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[Blåttglitter]
0

#1 Tack så mycket, det ska jag testa :)

taylor__lambert
0

Gör det :) tänk bara att det tar ca 1-2mån innan man märker skillnad

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

jollycox
0

Hade också naglar som skivade sig tills jag började använda nagelolja. Depend grape & avocado nail oil har jag.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Flipps_hoppkaniner
0

Jag använder vanlig, kallpressad kokos olja! Det gör mina naglar väldigt starka, då bryts dem ej! :)

Bellie
0

Mina är också väldigt mjuka och skivar sig, började använda nagelolja från apoteket och det har hjälpt. Men känner även att mina naglar har blivit starkare sen jag blev vegetarian.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar