Naglar iFokus

Naglar

Etikettdiskussioner
Läst 4438 ggr
AklejaX
4

Spegelblanka naglar - Mirror nails

Hej! Sitter och tittar på div youtube-videos om hur man gör sk. "Mirror Nails" - spegelblanka naglar. Eller naglar med metallic/chrome effekt. Jag är amatör på området och får inte riktigt ihop det med vad det är man använder egentligen. Tycker att, beroende på vilken video man tittar på, har de olika produkter,  olika exempel, och vad jag har förstått så är det gel-lacker och uv ljus och att man ska bearbeta nageln med (metallic-) pulver på en lite klibbig yta. Går det här att göra på ett enkelt sätt? Måste man ha lacker som härdar i UV-ljus, eller går det att göra med "vanligt lack" också? Vad skulle jag behöva för matrial? Har jag förstått rätt är det baslack, ett mörkt underlack (eller om baslacket är mörkt), ett pulver, glitter eller metallic, och ett toplack. Och ev en uv-lampa och en make-up aplikator att applicera pulvret med. Är jag  på rätt spår? Jag tycker att det är vansinnigt kul att måla mina egna naglar (och några vänners) men  har inga planer på att bli professionell utan vill bara ha det som en kreativ hobby, men jag är medveten om att om man tex ska göra/bygga akrylnaglar så finns det risker som tex infektioner om man inte får bort bakterier mm, så så modig är jag inte riktigt att jag vill börja experimentera med sådant utan att veta vad jag gör, men uv-lacker och gel är väl  inga "jätterisker" med, förutom att man ska undvika att få det på huden, eller? Kan ni rekommendera lite bra produkter???

MalinSvenson98
0

Har också fastnat för den här trenden men vet inte var jag kan få tag på produkter. Efter det jag har sett så verkar det vara ett pulver som gäller. Såg att någon använde vanligt nagellack med "mirror powder" över och det verkade fungera bra. Alternativ till detta är nagellack, dock tror jag inte det finns något som ger den där spegel effekten. Annars kan du försöka med folie kanske eller köpa lösnaglar som redan har den här spegel effekten :)