Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 2423 ggr
[anonymie12]
0

Hjälp:'(

Hej. Jag har bitit på naglarna i hela mitt liv. Jag har under flera år viljat sluta men inte lyckats… Så fort jag klarar av att inte bita på några dagar och dom växt lite så biter jag av dom. Detta är ett extremt problem för mig… Önskar just nu att det fanns nikotintuggummi fast för att sluta bita på naglarna… Är 13 år så de känns liksom fel att ha så korta och nerburna naglar, snälla hjälp mig. Skriv dom extremaste tipsen

leemland
0

Använd sökfunktionen här inne. Det finns flera trådar med tips och trix om hur man slutar bita på naglarna och så 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[anonymie12]
0

#1 försökte kolla bland "rubrikerna" eller dom där man väljer ämnen men hittade inget…

[anonymie12]
0

#1 var söker man? Är inne på ipaden…

Katarina97
2

Det finns ju sånt nagellack som smakar sjukt äckligt (jag använde det när jag var yngre), du kommer definitivt inte bita på dom när du har på det för det smakar verkligen vidrigt 😉 Men jag tyckte det var lite jobbigt för det smakade av sig på typ mackor och så när man åt, men det kanske finns bättre nu, det var många år sedan jag använde det. 

När jag bet på naglarna så brukade jag inte göra det lika mycket när dem var fixade. Alltså om jag hade ett snyggt nagellack på. Delvis för att det kändes tråkigt att förstöra snygga naglar och för att naglarna blev lite tjockare och därför inte lika "goda" att tugga på 😛. Så att måla naglarna med vanligt nagellack kan också hjälpa.

Annars så är det bra att hålla sig sysselsatt och ha något annat att pilla på.

[anonymie12]
0

#4 tack! Jag har använt det o det är nog samma nu med att det smakar av sig…

leemland
0

Under headern finns det olika "kategorier" där det bland annat står SÖK. Det är i mitten av sidan  ungefär🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[anonymie12]
0

Kan något ta bort inlägget?

[anonymie12]
0

Hallå?

TatsuOni
3

#7 Om du vill ha bort inlägget så får du kontakta Sajtvärd eller Medarbetare och de behöver inte ta bort inlägget om de inte vill.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[anonymie12]
0

Men nu e det ju så att jag vill att dom tar bort dethär inlägget och jag har skrivit det.

leemland
2

#10 Även om du vill ha bort tråden så är det som #9 säger - vill inte värd eller Medarbetare ta bort den behöver dom inte det.

/ J 

[anonymie12]
0

vem är Medarbetare eller Sajtvärd för denna tråden ska bort!

Inkanyezi
3

Du kanske skulle lugna ner dig lite. Tråden är faktiskt relevant för forumet, och det kan komma fler tips som kanske har större värde.

Jag har bitit på naglarna i ungefär sextio år, och jag slutade för ett par år sedan med hjälp av min tandläkare. Visst hade jag försökt sluta många gånger innan, men alltid fallit tillbaka.

Jag tror inte ett ögonblick att nagelbitning är ett självskadebeteende, inte ens när man gnager så att det blöder. Det är framför allt en vana, som man kanske börjar med väldigt tidigt. Jag kan inte minnas när jag började, men det var när jag var barn, och jag hann bita ner mina naglar mycket mer än dina innan jag till slut fick hjälp att sluta på ett oväntat sätt.

Min tandläkare ville justera bettet, och då la hon på lite på kindtänderna, men hon hade inte tid att justera framtänderna så att det stämde, utan jag fick en ny tid för att kolla hur de höjda kindtänderna hade förändrat bettet, så att hon skulle kunna fixa framtänderna.

När jag kom för att hon skulle titta på det, hade jag upptäckt att jag slutade bita på naglarna, eftersom framtänderna inte gick ihop, så jag sade till henne att vi väntar med att justera framtill, tills jag har vant mig vid att inte bita naglar.

Och jag hade tidigare "prövat allt", äcklig smörja att smeta på naglarna, som inte hjälpte ett dugg, bara smakade illa. En massa andra sätt, men inget hade hjälpt. Det var framför allt när jag satt och läste som jag bet på naglarna, och att sluta läsa hade jag faktiskt inte provat. Jag tror att det kanske hade funkat.

Men det var helt enkelt att när jag inte kunde bita, som det faktiskt lossnade och jag slutade med den fula ovanan. Jag avvaktade med framtänderna under flera månader, innan jag till sist lät henne lägga på så att jag kunde bita ihop. Och sedan dess har jag inte bitit på naglarna.

[anonymie12]
0

#13 Jag har läst detdär många gånger. Det jobbiga är att om man söker på mitt namn på Google kommer denna bilden upp. Det är därifrån jag vill få bort den…

Inkanyezi
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#14 Det kanske är lite pedagogiskt. Du borde faktiskt inte sprida ditt namn så mycket på webben, eftersom allt som finns där kommer upp vid sökning. Du är ju inte heller anonym här på iFokus, eftersom du använder ditt namn.

En Medarbetare eller Sajtvärd skulle kunna "ta bort" bilden, men den kommer ändå att finnas på Google under lång tid, och den kan då också öppnas, men kommer inte att visas på den här webbsidan.

Så det längsta vi kan komma är att du tar kontakt med Medarbetare eller Sajtvärd och snällt ber dem ta bort bilden. Det kan vara svårt att göra, och det kan bli nödvändigt att byta bilden mot en annan för att den första ska försvinna, då gränssnittet för redigering inte har något alternativ för att ta bort en bild.

För att få bort bilden måste alltså en moderator gå in och redigera ditt första inlägg, välja bildpubliceringsfältet där din bild ligger och sätta dit en annan bild. Bilden som jag har bifogat i det här inlägget kan användas, och då ser det ut som om där inte finns någon bild alls (Transparent.gif). Den kan laddas ner från https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/Transparent.gif

Man öppnar webbsidan på Wikimedia och för musen över bilden, klickar höger och väljer att ladda ner den. Sedan kan man ladda upp den i samma bildfält vid redigeringen som bilden man vill ha bort.

elsa02
1

Jag använder raylex,   http://www.raylex.com/sv

Det är en penna som man drar på naglarna, så om man biter smakar det fruktansvärt illa. Det finns även vitaminer i denna penna som gör att naglarna växer snabbare. Det finns även en app till som berättar äcklig fakta om nagelbitning och hjälper en på vägen.

Jag tror det bara handlar om att bestämma sig och motstå. Smörj in händerna ofta, måla naglarna och ta hand om dem så kanske du inte vill bita längre.

Haha, det står anonym, så jag tror inte att många vet vem du är nu…! :-)

[AnimeV4]
0

Kanske tejp skulle hjälpa?

Flipps_hoppkaniner
0

Kokos olja!! Gör mina naglar väldigt mycket starkare, går inte att bita på dem,dem är så hårda :) Att måla/fixa naglarna kan säkert hjälpa det med :) 

Och som #17 skrev, tejp kanske? :)

leemland
0

TS har avlutat sitt medlemskap så det är inte lönt att skriva här 😛

/ J 

Flipps_hoppkaniner
0

Okej! Bra att veta ;)

[AnimeV4]
0

#19 För andras information kan det ju vara vettigt!☝️

Corgitok
0

Jag brukar bita på tumnaglarna istället. Biter ibland nu men det hjälper. Sen är ett tips att använda lösnaglar dagligen för då slutar man bita. När jag var yngre bet jag av naglarna, men det är så dåligt för tänderna så gör det inte oavsett hur obekvämt. :P

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!