Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 1242 ggr
powerade
0

Gelenaglar

Hej. Har just köpt hem lite gelé grejer och gjort en uppsättning på mig själv. Har filat nageln och har tvättat den och har primer men efter 2 dagar har redan en nagel lossnat och 2 är lösa på nagelplattan. En blev lös på nagelplattan efter en dag.. Vad är erat bästa tips att dom ska sitta bättre? Har formen stor betydelse att det automatiskt sitter bättre när formen börjat bli bättre med tiden? Ena färgen täcker förövrigt dåligt. Är det bättre att ha beigea tippar än genomskinliga? Grejorna är från nagelgiganten

Caeli
2

I dessa tider när god handhygien är så extremt viktigt hade jag pausat allt som handlar om långa/konstgjorda naglar! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4d7wL6/langa-naglar-gor-dig-sjuk

BlackieSixx
0

Kan du berätta stegvis hur du gör när du peppar nageln? Det är viktigt för en bra hållbarhet.

MVH
// Cissy - BlackieSixx.blogg.se

powerade
0

#2 har fått dom att sitta bättre nu troligtvis hade jag nog putsat nageln lite dåligt samt lite mycket primer. Men rengör, filar, limmar tipp, filar kanten på tipp, rengör igen och lägger primer.

BlackieSixx
0

Såhär peppar jag: 1. Tvättar händerna och spritar dom. 2. Använder en cuticle pusher för att trycka upp nagelband från nagelplattan så det inte orsakar släpp. 3. Klipper bort död hur med en cuticle nipper. 4. Buffar nageln lite lätt så den blir matt och filar till kanter fram på nageln. 5. Borstar av naglarna med en nagelborste. 6. Torkar av naglarna med ISO. Detta avlägsnar fett och smuts, dödar bakterier. Man ser då också om nagelplattan ser mat ut. 7. Lägger primer, top ultrabond och bygger sedan upp med gelén o.s.v. Är noga med att inte gå in på nagelbanden då det kan orsaka släpp, håll dig 1-3 m.m. ifrån. Var noga med att lägga apex rätt så nageln får rätt balans. Mina håller 4 veckor + .

MVH
// Cissy - BlackieSixx.blogg.se

B4DB1TICHNAILS
0

Jag har hållt på med akryl och gelenaglar ganska länge och summan av kardemumman är att prepmetoden är allt. 

Min prepmetod:

1. Tvättar händerna med tvål och spritar dem.
  2. Använder en nagelklippare och klipper ner naglarna till lämplig längd ifall dem är ojämna.
  3. Puttar bort nagelband med en cuticle pusher. Skrapar bort icke levande hud från nagelplattan. 
  4. Klipper bort överflödiga nagelband.
  5. Filar bort glansen på naglarna och formen så den passar tippen eller mallen.
  6. Borstar bort dammet, efter det steget ska du inte röra nagelplattan med dina händer.
  7. Limmar fast tippen. (Jobbar man med gele ska man fila bort glansen på tippen med, annars lossnar nageln.
  8. Applicerar primer med ultrabond.

Nu är det bara att bygga upp nageln med akryl eller gele.

powerade
0

#4 inte så lätt att lägga apex prefekt hehe men antar det har stor inverkan eftersom det verkar vara såå viktigt? Tack för tipsen:)

B4DB1TICHNAILS
0

#6 Precis, stresspunkten är jätteviktigt och ska vara tjockare än dem andra delarna av nageln.