Naglar iFokus

Naglar

Etiketterallmänttipsnagelbildernagelterapeut-sökes
Läst 131 ggr
Lollan.557
2022-10-02 00:14
0

NAGELBITARE..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

NAGELPROBLEM :

Jag är en nagelbitare som går lite fram och tillbaka i detta beroende. Men varje gång de kommer flärpar ska dom bort. Iaf så fick jag en typ av buckla på min ena nagel. Med en flärp mitt på nageln.
Självklart skulle den bort enligt min hjärna. Den ser hemsk ut nu och jag har ingen aning om den nånsin kommer bli återställd igen. Så i slutet av nageln är den som vanligt (bara kort) men ifrån mitten av nageln och ner emot nagelbanden är nageln såååå tunn då jag bitit/rivit av de. De ser man på bild nummer 2 lite tydligare.

Vet ni om den nånsin kommer bli som en vanlig nagel och hur lång tid kan de ta? Hur ska jag kunna låta den vara?

Tacksam för svar :)

Sparven88
2022-10-02 08:35
0

Så ser mina också ut i omgångar.. den "gropen" i nageln har vuxit bort allt eftersom nageln vuxit. Precis haft en på tummen som nu är borta. Ja alltså inte tummen utan gropen 🤣
Är också en hopplös nagelbitare. Önskar så att jag bara kunde ta å sluta.. 🙈

Lollan.557
2022-10-02 13:09
0

Okej tack för svar. Ungefär hur lång tid tar de tills de ser ut som vanligt?

Ja, jag försöker verkligen sluta men så fort man blir nervös eller något spännande händer så går de ifrån fina till ja, såhär🥲

Sparven88
2022-10-02 19:44
0

Ja alltså det tog nog ett bra tag, eller jag antar att det är lite olika beroende på hur fort naglarna växer.
Haha ja, det är så svårt att sluta. Var ändå duktig ett tag och lät de växa, men som du säger, så fort man är lite stressad eller nått så är det kört igen.

TatsuOni
2022-10-15 21:25
0

Jag har hört att en del låter bli att bita på naglarna när de är målade.

Det kan även vara lite till hjälp att hitta något annat att sysselsätta sig med vid stress. T ex att leka med en snodd runt handleden.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[EM_L]
2022-10-17 12:17
1

Brukade bita då och då på naglarna för länge sedan men sedan jag började att ha simpla ringar så distraherar jag mig med dem istället :)

Amia987
2022-12-08 22:36
0

Hej,

Mycket beror också på hur många gånger fingret tagit "hårt"stryk. Händer det allt för ofta så finns det tyvärr chans att nageln inte repar sig.

Ett tips är köp en nagelbandsklippare och en bra olja. När det inte finns något att dra eller pilla i så blir det lättare.