Funkar inte att göra vattennaglar.
Hej!
Det är så att jag har försökt göra vattennaglar flera gånger och det funkar ALDRIG.
För när jag väl droppat ner alla färger och ska göra mönster med en tandpetare så fäster sig allt på tandpetaren.. :/
Vet någon varför?
Följer tråden.
Jag kan tänka mig att det har med att göra att nagellacket torkar innan du hinner göra mönstret.
Du kan ju testa med att använda ett nagellack som torkar långsammare eller jobba snabbare
Det är det jag kan ana att det beror på.
Annars kan du ju testa att använda en nål ist
Ibland får jag samma problem, eftersom lacken ibland torkar lite för mycket innan man är färdig. Då brukar jag helt enkelt ta tandpetaren och dra ut den yttersta ringen av nagellack ut mot glasets kanter och "fästa" nagellacket på sidorna av glaset/burken/vad man nu använder. Detta håller nagellacksringarna på plats och man kan lättare göra mönster :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#2 och #3 tack! Jg har testat att ta nål osv och nu går det när jag jobbar snabbare! Fast nu är problemet att olika nagellak inte fungerar på varandra.. Utan om det nu år depend så unkar det inte om jg tar något annat märke på :/ riktigt jobbigt
#4 Är du säker på att lacken inte är för trögflytande då? Ju trögare/segare lacken är desto svårare blir det! Testa att ha i ett par droppar nagellacksborttagning och blanda runt ordentligt, kanske går det bättre då? 
Alla färger/lack funkar helt enkelt inte så bra till water marble. De rinniga, lite tunnare lacken brukar funka bäst och då får man hålla sig till dom :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling