Marinblått nagellack?
Jag har tidigare inte varit ett fan av att ha blåa naglar så äger bara ett par två-tre stycken blåa lack, men vill nu köpa ett snyggt marinblått och utöka samlingen!
Har ni några bra tips på marinblåa/navy blue lack? Helst åt det verkligen blåa hållet, inte så mycket lila inslag, och mörkt men såklart inte svart. Gärna lite av en sammetsfinish om ni förstår vad jag menar, inget skimmer utan ett matt jellylack. Märke spelar ingen roll. Har hittills kollat lite på Essie No More Film (som jag tycker ser väldigt lila ut på vissa bilder), OPI Russian Navy (kanske lite väl mörkt?) och OPI Red House Blues… och ungefär där har jag inte orkat leta mer… Haha. Men billiga märken går lika bra det med!
Alla tips tas tacksamt emot :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag älskar blå nagellack och har en del i samlingen, men tyvärr inte något marinblått jelly.. är väldigt fäst vid Essie Midnight Cami. Det är väl i mörkaste laget och med skimmer samt går mer åt svart-blått än marinblått tycker jag. Är toksnygg och använda som underkläder till bl.a CG Blue years Eve dock! 
Tack för svar :) Midnight Cami tittade jag också på, men lite för mörkt och sen är jag inte så jätteförtjust i skimmer heller.
Nu har jag dock fått nys om China Glaze Calypso Blue, som ser ut att vara ungefär det jag letar efter. Får bli ett sådant tror jag, om ingen annan har fler förslag!
#3 Kikade på det senaste inlägget och tycker att Russin Navy var snyggare :)

Mvh Stephanie 

#2 Calypso Blue var riktigt läcker! Den skrevs just upp på min "nagellack att köpa" lista 
#3 Russian Navy har dock skimmer i sig såg jag sedan, vilket jag inte är ute efter i just detta lack :)
#4 Håller med! Det fick bli en flaska Calypso Blue, påväg hem till mig just nu 
Calypso Blue var faktiskt snyggare på datorskärmen än på mobilen, du har rätt! 

Mvh Stephanie