Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 9031 ggr
Anna
1

Tepåse + klister

Någon här som provat att laga spruckna/trasiga naglar med en tepåse och klister? Har läst mycket om detta och det verkar funka bra?

Jag var äääntligen nöjd med min nagellängd när jag bröt båda pekfingernaglarna… Trimmade ner dem och lät de andra fortsätta vara långa - då bröt jag en lång och bestämde mig för att trimma ner alla jättekorta till samma längd och börja om från början… Vad tror ni inte händer då? Dagen efter jag trimmat ner alla så bröt jag två av dem!! Haha jag förstår inte hur det gått till, jag bryter verkligen ALDRIG mina naglar trots att jag alltid har dom väldigt långa… Så himla typiskt. Så nu har jag 10 korta naglar varav två är spruckna, men jag låter dem sitta kvar i hopp om att detta tepåse/klister-fenomen kanske kan fungera…

Så, någon som provat? :p

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

ssofia
0

Usch, vilken mardröm Rynkar på näsan

Jag brukar laga mina naglar med silkesfiber som finns på t.ex kicks.. provade med tepåse en gång på en sprucken ringfingernagel, fungerade fint tills sprickan hade vuxit utanför nagelbädden och kunde klippas ner. Inget jag kommer göra om dock.. nu för tiden penslar jag endast på ett par lager nagel-lim och buffrar det lite, håller minst lika bra och är lättare att bättra på då man byter lack Glad

[nadvard]
0

Hur går det till med tepåse :)?

ssofia
1

#2 man klipper ut en remsa eller en bit som täcker hela nageln och målar på med nagellim ovanpå det. Tror det behövs 2-3 lager lim för bäst resultat, sedan buffrar man och målar på nagellack ovanpå Glad

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Tack för tipset! Låter ju faktiskt mer logiskt/bättre.

Precis efter att jag skrev detta inlägg gick ena trasiga nageln av helt… Har inte haft såhär korta naglar på 2 år och det känns så himla konstigt haha, usch. Jag vägrar dock fila ner resten utan ska försöka laga den andra som är trasig, sen får jag vänta på att de ska växa ut helt enkelt… Tur de växer fort iallafall :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Zacinca
0

Jag har provat, det funkade inte så bra för mig, det lossnade efter några dagar, men det funkade bra soom skydd. Jag använde dock inte lim, jag tog genomskinligt nagellack :)

Dipsie'n'Poo
0

Vad är att buffra? Glad

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

ssofia
0

#6 Det finns olika typer av nagelfilar till naglarna.. en av de vanligaste är med fyra olika sidor i olika grovlek. Buffra gör man oftast med den näst grövsta sidan lätt mot ovansidan av nageln för och släta ut den om man t.ex målat på lim Glad då man gjort det med den näst grövsta så tar man den finaste sidan och polerar hela nageln med. Ska dock inte göras så ofta, kanske en gång var sjätte-åttonde vecka för och inte skada den naturliga ytan på nageln Glad

Nussen
0

Denna använde jag när jag hade naturliga naglar . Ett litet tips är att ha naglklister både under remsan och över för att göra den helt genomskinlig Glad

http://depend.se/Product.asp?PageNumber=6&Product_Id=595

Dipsie'n'Poo
0

#7 Jaha okej. Bra att veta! Glad

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta