Tips för starkare naglar?
Jag vill såååå gärna ha långa snygga naglar men jag har ett problem. Jag har så otroligt mjuka och veka naglar! Det är omöjligt att ha dom mer än max ett par mm långa, efter det böjer dom sig alldeles för lätt och går sönder i kanterna.
De är också väldigt platta, och får inte alls den runda formen som naglar "ska" ha.
Har ni några tips på hur man hjälper så här mjuka naglar? Jag vill så gärna!

Mvh Stephanie 

Jag har exakt samma problem! Naglarna viker sig för allt och går därmed också sönder lätt.
Min lösning är att jag gör förlängningar/förstärkningar på naglarna med akryl, men finns andra lösningar!
Lite tips:
- Äta ordentligt, mycket frukt, grönsaker, proteiner och fullkorn
- Se till att man får i sig tillräckligt med magnesium
- Smörja in naglarna kontinuerligt med olja
Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se | INSTAGRAM elvirarudback
Problemet är att jag inte har pengar till att gå och förlänga naglarna
Man behöver väl göra ganska regelbundna besök och går ju på några hundralappar varje gång… Annars hade jag helt klart gjort det!
Äta bättre kanske jag borde göra av fler anledningar
Så det kan alltså ge en märkbar skillnad?
Vad är det för olja man kan smörja in med?

Mvh Stephanie 

Ja, det är väldigt kostsamt att ha fakenaglar
Ja kosten gör stor skillnad, man ska gärna också dricka mycket vatten! Något man bör undvika är raffinerat socker och enkla kolhydrater (haha det är förmodligen därför mina är så mjuka thihi)
Nagelbandsolja är alltid bra, har även hört att "Elemi" är bra. Det är en eterisk olja som finns att köpa i många hälsokostbutiker 
Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se | INSTAGRAM elvirarudback
TS: Jag har oxå hafft problem med tunna naglar som bara går sönder men jag börgade äta kostillskott för hår, hud och naglar för nått år sen och dom har blivigt mycket bättre :)
Jag har precis köppt ett nytt märke som ska vara mycket bättre än det jag tidigare ätigt. Det räcker även längre
Länk
http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Haar-hud-naglar/Kosttillskott/Stora-Haarkuren.htm
Man bör dock tänka på att man ser/märker resultatet när nageln växt ut och det kan ta nån månad beroende på hur snabbt naglarna växer
Jag håller även med att oljor hjälper :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
En fråga på detta :) jag har veka naglar de flickar gärna, veka och går av. Nu jobbar jag i butik där man har mycket hantering med packa upp varor och kartonghantering detta gör att naglar får mycket stryck ja hela handen får det ;) Detta med kost jag jag erkänna jag är någ inte så där jätte någa med vad jag får i mig men äter massor grönt o dricker mycket vatten, äter inget kött men fuskar mycket med äta böner o sånt jag igentligen ska. Jag vill inte ha långa naglar utan kanske iaf kunna ha halvkorta o se vettiga ut då jag tycker det ser fräshare ut när man sitter i kassan.
5# Så vad var din fråga? :) Såg ingen fråga i vad du skrev.
#5 Med tanke på att du river upp kartonger och liknande så får du nog helt enkelt tänka dig för när du utför sådana arbeten. Gör inte arbetet med naglarna, gör det med fingrarna eller händerna :)
Har du testat nagelolja? Nagelstärkare?
Som svar till #0 så kan du ju testa att ta vitamintillskott? Eller köpa tabletter som är till för naglar, hår och hud hos hälsokostaffärer. Hört att flera tycker Stora Hårkuren är bra (som #4 nämnde) men det finns ju också Panto 3 och diverse andra att välja på!
7 har inte testat nagelolja så det kan jag försöka med har förstärkare på naglarna alltid :) Ja detta med öppna kartonger är knivit värre då det är ofta välklistrade och man ska dessutom försöka vika dom så de itne tar så stor plats pga man ska slippa tömma bingen hela tiden. Därmed har man en välkistrad botten oxå att ta upp inte lätt att göra det med fingrarna utan att naglarna får vara med :) men ska försöka tänka på detta :)
En till sak som kan hjälpa, det kanske inte är så kul men funkar. Jo att hålla naglarna korta några månader. Min kompis har alltid hafft korta naglar inprincip och för att reta mej så lät hon dom växa och dom är super starka! Nu är hon lika galen som jag i naglar om inte mer XD
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Prova med och ha en lite rundad form på naglarna, det är mer naturligt för naglarna och de skrivar sig inte lika lätt i kanterna då 
#8 använder du inte handskar då du öppnar kartongerna? Låter farligt om du skulle lyckas skära dig på någon kant!
Det låter inte som att du äter tillräckligt med protein. Naglar och hår består till stor del av det, så om man inte får i sig tillräckligt prioriterar inte kroppen hår och naglar, vilket leder till att de växer långsammare och blir av sämre kvalité.
Håller även med #10 om att du borde försöka använda handskar. Det kan kännas jobbigt i början, men man vänjer sig.
Det stämmer även som #9 sa att det hjälper att hålla naglarna korta ett tag. Det är sant att mina naglar är superstarka, jag råkade köra in en nagel på en halv till en cm hårt i en tegelvägg utan att den tog skada… När jag märker att mina naglar börjar bli skadade så klipper jag ner dem och låter de vara så ett tag och på det sättet får jag alltid tillbaka styrkan i dem.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
10 jo det har jag :) men 4 timmars varuplock innan vi öppnar så det är inte bara fåtal kartonger man öppnar utan jag brukar plocka 2 pallar själv , med ca 2 meter höga med div varor i kartonger. Så hanskar hjälper än att behålla händerna fria från skärsår osv.
11 det är lite som jag nästan tror protinet måste jag någ öka på den fronten en del :S
Mavala Scientifique Nagelhärdare är den bästa produkten jag någonsin använt.
Mina naglar blir stenhårda och tåliga på en månad (applicering ska ske 2 ggr/vecka) och håller sig hårda och starka länge efter det!
Om du inte har problem med att växa ut naglar, och det enda problemet är att dina naglar är mjuka och går sönder lätt, så kan jag varmt rekommendera den här produkten.
Finns på Kicks 
#13 Det ska jag prova!

Mvh Stephanie 

#14 Gör så! Jag tror inte att du kommer att ångra dig! 
Jag åt friggs silica när mina naglar var som tunnast för ungefär 1 år sen, oj vad de växte och blev starka och ett stort plus var att håret också växte snabbare och blev starkare :)
/ M
Jag har blandat iho min egen nagelolja, som funkar super som nagelstärkare. Den består av ungefär 2/3 jojobaolja, nästan 1/3 vitamin e olja, lite ricinolja, tre droppar tee tree olja, och lite citron eretisk olja. Allting förutom tee tree oljan har jag beställt från hemgjord.se . Tee tree oljan ha vi haft länge, så jag vet inte varifrån den kommer. Sen använder jag en nagelstärkare som heter LCN Diamond Power, som är bäst , gör naglarna vitare, längre, hårdare och starkare. Den har jag köpt på beautyplanet.se . Lycka till med dina naglar. 
# 2 Du behöver inte gå till en salong och förlänga naglarna. Jag gör det hemma med UV gel. Det finns jättemånga bra startpaket med UV lampa och allt på e-bay. Säg till om du vill ha hjälp att leta 
Om man vill köpa i butik i Sverige finns depend jag tycker inte att det håller lika bra som UV gel men den är ändå bra. klistrar in en länk till några olika gelkit som säljs i butik (finns säkert på svenska internet butiker också)
http://www.depend.se/Products.asp?PageNumber=6&ProductCategory_Id=100