När olyckan är framme
Hur gör ni när en nagel bryts, går av eller går sönder? Filar ni ner alla till samma (korta) längd eller lagar ni den, snyggar till den och låter den vara?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag klipper av den och surar tills den växer ut igen :P
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Det är ofta olika. Men senast så filade jag ner alla tilll samma korta längd. Men innan jag gjorde det så var alla naglar ojämna.
Känns så hemskt att fila ner alla så jag försöker oftast låta det vara och låta den avbrutna nageln växa ikapp de andra. Försöker tänka att "Eh, ingen som tänker på det förutom jag". 
Jag filar ner nageln lite så det ser bra ut (den som går sönder) och så filar jag ner samma nagel på andra handen :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Jag brukar bara fuila till den lite och låta den fortsätta växa tillsammans med de andra naglarna, Man behöver ju inte straffa de andra bara för en av dom har 'förstörts' hihi ;)
Jag får tvångstankar och måste förstöra den ännu mer..
Mina går inte sönder så mycket faktiskt (förut var de väldigt mjuka och böjbara så jag vet inte vad som hänt! :o) men när de väl går sönder är det bara längst fram så filar bara ner den. Om den bryts ännu mer klipper jag ner nageln, klipper de andra i samma veva isf. 
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Jag har haft tur sedan jag började använda malava sientifique, mina naglar skivar sig aldrig eller går av.. om jag inte smäller i dem ordentligt förstås, och lite beroende på vilken nagel det är som blir kapad brukar jag låta den vara tills den har acceptabel längd, sen kapar jag alla andra efter den 
Mina naglar är väldigt ojämna i längd, så just nu bryr jag mig inte så mycket, funderar på att fila ner alla till samma längd, men det tar ju så lång tid att få dem att växa tillbaka 
De ända gångerna mina naglar går av är när jag inte filar dom regelbundet, dsv när dem blir för långa. Men när det händer klipper jag av de andra också. Dem växer ändå ut på ca en månad och jag tycker det kan vara jätte fint med korta naglar.
Tidigare i veckan gick min ena lillfingernagel sönder :( Filade då ner båda 2 och dagen efter gick den ena tumnageln sönder :( Rigtig otur, speciellt nu när jag fått dom långa och jämna :(
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/