Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 2751 ggr
Cerrolyn
0

Grattis och en nagel fråga

Intressant forum detta. Lycka till i framtiden. Skrattande

Passar på att ställa en fråga här.

Mina naglar är väldigt sköra och skivar sig gärna. Jag är ingen nagelbitare eller håller på ovanligt mycket med vatten. Nagellack sitter knappt 2 dagar på dem innan de börjar flagna.

Någon som har tips på hur jag ska få bättre naglar?

**MVH Cerrolyn

[morat]
0

Tack! Skrattande

Ät nyttigt och ha tålamod, resultatet syns inte förrän efter ett par månader.
Använd nagelstärkare och nagelolja. Applicera ett baslack innan det färgade nagellacket och avsluta med ett topplack!

Cerrolyn
0

*fniss* Jag är urdålig på sådant här…

Spelar det någon roll vilken nagelolja det är? Jag har babyolja hemma som jag smörjer mina händer med (gillar det bättre än lotion). Nagelstärkare? Vad är det?

Om ni inte har en artikel med förklaringar så kanske det vore en idé, jag skulle läsa den.

Men tack för tips.Glad

**MVH Cerrolyn

[morat]
0

Det finns speciella nagel/nagelbandsoljor. Från Depend och Mavala bland annat. Applicera på nageln (främst på nagelbanden) och massera in det.
Tror inte att babyolja fungerar så bra, men man vet ju aldrig….? Flört

Nagelstärkare är som ett lack man applicerar på naglarna för att stärka dem (som man tar bort och applicerar nytt ungefär varannan dag) finns bland annat här.

Det ska ordnas lite fler artiklar! Glad

Cerrolyn
0

Tackar

**MVH Cerrolyn

ssofia
0

Kokosolja som finns att köpa på t.ex Kvantum och Maxi är suverän till både naglar och hår. Men den behöver vara ekologisk Glad

Den är i fast form i burken men smälter då den blir hudtempererad

Zacinca
0

Jag har tre produkter som har förändrat mina naglar helt. Innan var de som dina, skivade sig, svaga, torra. Men, jag beställde min kompis nagelstärkare på nätet, LCN Diamond Power, på www.beautyplanet.se. Den är grym, gör så att naglarna blir hårare, längre och vitare. För att få de att sluta skiva sig, så måste man smörja in med kräm eller olja ofta. Jag fösöker göra det 2-3 gånger om dagen. Min favoritolja att använda till naglarna är jojobaolja, blandat med lite ricinolja, vitaminEolja, cnågra droppar tea tree olja, och några droppar citronolja. Alla oljorna har jag beställt från www.hemgjord.se , det är en bra hemsida, dock måste man beställa allt på samma gång för att frakten är ganska dyr. Den tredje saken som har räddat mina naglar är glasnagelfil. Använd inte sandpapperfilar, eller metallfilar. De sliter upp naglen ännu mer. Köp en riktigt bra glasfil. Min favorit är Claudia glass file. Jag har aft den i över ett år, och den har inte blivit dålig, och man kan köpa den på kicks. Lycka till, och hoppas att du lyckas med dina naglar Glad

Cerrolyn
0

Tack.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

På MAXI idag så tänkte jag kolla vad de hade. Då hittade jag depend complete nail-care vanity case som innehåller:

• Ett litet häfte med tips och råd
  • Nagelacksremover (blå)
  • Handkräm Dag
  • Nail & cuticle cleanser
  • Myrrh oil
  • Cuticle cream
  • 3 olika nagelack
  • Quick & shine top coat
  • Protective base coat
  • Nagelborste
  • Buffing file
  • nagelfil
  • Orange stick

(Foto kommer)

Så nu ska jag också få fina naglar, kanske ska tillägga att det kostade 149 kr.Skrattande

**MVH Cerrolyn

[morat]
0

#8 Vilket bra pris för alla de produkterna! Kul! Har själv inte testat det, men det fungerar säkert bra! Glad

Cerrolyn
0

Jag är nöjd med resultatet i alla fall, mycket dålig bild finns i kameran, ska se om jag kan ta bättre.

**MVH Cerrolyn