Vilken gel?
Vilken gel använder ni som bygger naglar hemma själva? Vilka har ni testat och vilken fungerar bäst? Fördelar respektive nackdelar med dessa? Och vart köper ni dem?
Jag ska börja bygga egna gelénaglar hemma, därav frågorna! :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Jag använder Sina, det funkar alldeles utmärkt för min del. Jag köper på tradera eller ebay :)
Jag använder från nagelgiganten :) Jag körde Sina ett tag men gelén släppte hela tiden och jag var inte alls nöjd !! Då gjorde jag även på släktingar o så och Sina gelén satt inte bra på någon tyvärr..
Hm! Vad klurigt. Egentligen kanske det är lika bra att jag satsar på NG's på en gång så jag slipper lägga pengar i onödan. Hur funkar det med NG's Annso_? Behövs både primer, building och finish? :)
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Jag har prövat nagelgiganten, nail4you & Sina . Här hemma var nagelgigantens gel klart sämst. Konstigt nog blev alla gel bättre om jag inte använde deras primer och nu struntar jag i att använda deras egna gelwipe också och använder aciton utan olja. Eftersom jag tycker Sina är lika bra som nail4you använder jag den och aciton kanoonbilligt :) jag använder inga bilding och finish dom jag prövat har inte gjort märkbart bättre resultat. Jag använder inte Sinas soakoff den har jag inte prövat.
Pröva dig fram vad som fungerar bäst för dig :)
#4 Oj! Intressant att det är så olika på vad folk tycker. Vilken av Sinas är det du använder? Använder du 1-fas gelen då eller, om du inte använder building eller finish?
#5 Ja verkligen olika :) Sina som jag använder står det bara UV gel på burken så det gör det enkelt. När jag började bygga naglar fanns det bara en gel av varje märke och nu plötsligt finns det builder och massor med flera. Så tyvärr kan jag inte svara för de andra märkerna men hoppas det kommer någon och svarar här som använder sånt så du får veta om man behöver köpa hela högen. Annars får du börja med det billigaste först