Korta naglar.. :(
Hejhej! :) Jag har bitit på mina naglar hela mitt liv, brukar göra det helt omedvetet. Ofta tar jag naglen mellan tänder så den slits av på nått konstigt sätt, så naglarna blir jättefula och KORTA! Dom är extremt korta, äckliga och fula. Har prövat att stå emot, sånt medel som smakar äckligt och målat dom men inget hjälper. Har ni något bra tips?
För jag älskar att måla naglar och är faktist väldigt duktig på det.. men lite tråkigt när man bara kan göra det på mamma/kompisar och lösnaglar. Har prövat att ha lösnaglar på men usch det är så himla jobbigt. Min tumnagel är väldigt bred, känns som det är bitandet som gör det, och skulle den bli lång skulle det se hemskt ut.. går det att räda tumnaglarna och få dom fina och lite smalare eller kommer jag föralltid få bära dom här hemskt fula naglarna?
Jag ber om ursäkt och jag bara låter negativ om allting.. Men mina naglar är så himlans fula hahaha ;) Ska se om jag kan fotta mina små äckelmonster.. :P
Ge inte upp är mitt ända tips. Jag har aldrig bitit på naglarna utan petat upp dem (de skivar sig). Men sedan jag började ta hande om den (1 vecka på torsdag) så gör jag inte det längre. Jag ser redan skillnad på dem :D
**MVH Cerrolyn
Jag har alltid bitit på naglarna men nu lägger jag på gel som man härdar under UV lampa oftast ochså tippar så att det blir en bra hård yta så nu biter jag bara om jag tar bort gelen
Klart du kan rädda tumnageln , låt den växa ut med förstärkning och se hur den ser ut då.
Tror inte att din tummnagel är så ful, har flera vänner som har 'breda tummnaglar' men när dom låter nageln växa ut så ser de ut som vilken nagel som helst! :)
Vill man så kan man! Man måste ha rätt inställning… om du målar något på naglarna som tar jättelång tid och är jättesvårt så kanske du inte biter? Du kan ju testa!
Du kan ju börja ta hand om naglarna på riktigt också. Köp hem en nagelbansolja, nagelstärkade, fil och nagelborste. Så kan du fixa till dina naglar så ofta du bara orkar och massera in oljan i nagelbanden. Då kommer naglarna bli friskare och må bättre, det kanske kan få dig att sluta bita utomatiskt. När du får känslan av att naglarna är så fina och friska 
Det gäller och bestämma sig och ha rätt inställning! Kolla på mycket insprations bilder med snygga nageldesigner osv och ha på sånnt där äckligt medel. :)
//Julia
Det ända som funkade för mig var en stark vilja att ha snygga naglar, och att göra snygga nageldesigns så jag inte ville förstöra dem.
Tack alla! Får dra till stan snart och köpa lite bra saker til naglarna då! :) Ska måla naglarna nu tänke jag, men är så svårt eftersom naglarna inte går över toppen på fingret så brukar det komma färg på fingrarna.. Aja får ta en tops och fixa lite efteråt :) Lägger upp bild när jag är klar
Haha gud vad jag skrattar åt mina "vackra" naglar.. Så himlans svårt att göra något snyggt på dessa naglar. Underlacket blev lite tjockt och inte slätt, hittade inte nagelborttagningmedlet så det slutade så här. Kan verkligen göra bättre
Får vänta tills jag har långa fina naglar innan jag kan räkna med något någurlunda snyggt. Tror jag gör om dom..
Jag har också bitit mycket på naglarna.. till slut bestämde jag mig för att ha korta men fina naglar, och det fungerade faktiskt! Jag höll dem korta lång tid, korta som i klippta precis ovanför min nagelbädd, filade lite på dem var fjärde dag ungefär, oljade dem två gånger om dagen. För mig tog det ungefär fem månader innan mina nagelbäddar var ute vid sin riktiga längd efter allt nagelbitande. (Nagelbäddar är det som sitter fast i huden under nageln, den vita kanten är utanför det)
Lycka till! 
8# Jo så är det precis för mig just nu :/ Supersvårt att måla dom då! Men snart är dom långa och fina ;)
Blev sur på nagellacket så tog bort det.. ;) Har någon bra tips på bra "kräm" till nagelbanden? Jag har också någon s.k nagelolja, är det bra för nagelbanden?
Myrrolja funkar för mig jättebra! Depend har en som är billig och bra :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Får ta och köpa myrrolja då, tack ;) Fast det kan vara den jag redan har? Min olja är inte i en vanlig dependflaksa utan en lite större, den är gul och luktar lite speciellt.
Japp, det är spikat myrraoljan! ;) Smörjer du in två ggr dagligen? Det är det som brukar rekommenderas. Minimum alltså! ;)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Vad bra ;) Har gjort det en gång idag men såklart glömmer jag dne hos mamma, får hämta den imorgon. Har faktist redan börjat se lite skillnad, på bara en dag.. :D
När jag hade bestämt mig för att sluta bita på naglarna så höll jag på med andra saker med händerna som till exempel "stress lera" och sånt liknande eftersom jag ofta bet när jag inte tänkte på det, som du. Hoppas att du snart kommer att få långa och fina naglar!
Tack för alla tips! :D Igår var en rolig nageldag, jag målade galaxynaglar på min låstas mamma, och dom blev faktist riktigt bra! Verkligen över förväntningar :D Målade mina svarta med grått glitter på och dom blev helt OK.
Har bestämt mig att en dag varje vecka ska jag lägga upp en bild på mina naglar så ni får se "förvandlingen", så så här ser dom ut idag! :D
Masseras för fullt här hemma med oljan ;)
Härligt!