Naglar iFokus

Naglar

Etikett: diskussioner
Läst 3500 ggr
Cerrolyn
0

Någon som testat om detta funkar?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Låter lite väl bra för att vara sant.

**MVH Cerrolyn

[morat]
0

Jag har testat, gjorde detta när jag såg på en 2 timmar lång film. Fungerade verkligen inte, hände ingenting! Men man kanske behöver göra detta regelbundet om det ska fungera… tror inte det men man vet ju aldrig. :)

Cerrolyn
0

Som jag misstänkte.

**MVH Cerrolyn

Mizzon
1

Förstod inte vad det är hon gör, vad är det som ska hända?

SoKawaii
0

Rekomenderar "myrraolja". Lägg en droppe på varje nagel och rugga sen naglarna mot varann en stund. (Så att det låter som att du spelar tvättbräda) Precis som hår så växer naglarna också fortare vid stimulering. Lykka till ^__^

"Do small things, with great love"

Spruca
0

Jag testade och det funkade. Är inte helt säker men tror att jag hade varmt vatten och att det funkade:)

Spruca

Emelie
0

Olja är ju väldigt bra för naglar och nagelband då det återfuktar, och gör nagelbanden smidigare vilket ökar tillväxten i nageln. Dock vet jag ju inte om detta sätt funkar, men det är väl alltid värt att prova! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[morat]
0

#5 Hur länge hade du i naglarna och hur många gånger gjorde du detta för att se resultat? Hur mycket salt vs olja hade du i (ungefär)?

Personligen kändes det som att naglarna snarare blev värre av saltet… men man kanske behöver något speciellt salt? ;)

Cerrolyn
0

Jag vet inte om jag ska testa, har ju dåliga naglar innan så värre kan de knappast bli.

**MVH Cerrolyn

Spruca
0

Jag hade i händerna i ungefär en kvart, kommer dock inte ifåg exakt hur mycket salt och olja jag använde :/ Mina händer blev lite torra men naglarna blev bra:)

Spruca

Cerrolyn
5

Jag har bestämt mig. Jag ska testa, och ni kommer att få se före och efter bilder.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
4

Jag har testat detta nu, hade det i 15 min, sedan nagelbandskräm och handkräm på det.

Ska göra samma sak varje dag i en vecka så får vi se, jag fotade innan jag började för att bättre få koll på det.

**MVH Cerrolyn

[nadvard]
0

Ska bli spännande att veta hur det funkat för dig!Skrattande

[morat]
0

Lycka till! Glad

Cerrolyn
2

Tror jag ska göra en tråd om mina naglar, dvs hur de såg ut innan jag ens började (ofilade mm) och sedan framgångerna.

Jag tycker jag ser lite skillnad, kanske inte så mycket på längden, men de är vitare och starkare. Men jag tror att det har med att jag smörjer och oljar in dem så mycket.

**MVH Cerrolyn

[Evisen]
0

#14, hur går det?

Cerrolyn
0

Tycker att det går bra, gjorde inget i fredags eller igår. OCh min lillfingernagel gick härdan igår Rynkar på näsan men jag tycker de är lite starkare och lite vitare än innan.

**MVH Cerrolyn

[Evisen]
0

#15, vad kul om det funkar;). Bara kämpa på och glöm inte uppdatera oss med bilder:).

mongoberta
0

Jag tror inte riktigt på det där! Molekylerna i mat/olivolja är för stora för att tränga in i nagel/nagelband och passar därrför bäst i just matlagning!

Använd nagelbandsolja minst 2 gånger om dagen och massera runt nageln!

Just a thought! :)

TatsuOni
1

#18 Hur kan olivolja sjunka in i huden på mig i så fall? Jag använder det till hud, naglar och nagelband och på mindre än en minut har det sjunkit in.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

mongoberta
0

Jag är ingen expert men jag vet inte hur många nagelterapeuter som har sagt att naglarna inte tar upp olivoljan pga för stora molekyler, och att det alltså inte gör någon skillnad..

Säkert jättebra för huden men de verkar inte va det ultimata för naglarna..

Testa en bra nagelbandsolja vet ja, då får du det svart på vitt :)

TatsuOni
1

#20 Så länge det sjunker in i mina naglar och jag känner att de mår bra av det så tänker jag fortsätta med det:)

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Cerrolyn
0

Jag gör det också.

**MVH Cerrolyn

mongoberta
0

Absolut! Man kör ju på de som funkar för en själv :)