Naglar iFokus

Naglar

Etikettutrustning
Läst 6233 ggr
Emelie
0

Ebay och Tradera saker

Ni som köpt saker från Ebay och Tradera, vad har ni köpt där? Har det varit bra kvalitét på det ni köpt billigt?

Jag har precis klickat hem både det ena och det andra!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[morat]
0

Jag kryssar i rutorna "Säljare med bäst omdömen" och "Ny" (ny vara, ej begagnad) när jag köper från ebay. Sedan kollar jag även exakta omdömen om säljaren. Jag har fått hem mina grejer allt mellan 12 dagar och 4 veckor (ungefär) så det är inte så farligt.

Har fått grejer med väldigt bra kvalitet (för det låga priset) så jag är riktigt nöjd! :)

elrud
0

Jag brukar köpa grejer på tradera och ebay! Har varit lite olika vad gäller kvalitén i och med att det är från olika säljare, men det mesta har varit väldigt bra! Glad

Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se INSTAGRAM elvirarudback

Emelie
0

Någon som köpt en 36W UV lampa därifrån då? :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

mongoberta
0

Jag har ny hållt på med gelenaglar i snart ett år, har ännu inte utbildat mig men det kommer till våren :)

Jag började med att beställa grejer från ebay, förutom geleer då. Till en början så har man inget att jämföra med så då kan man tycka att allt är super. Men sen blir det andra bullar. Jag ska ge lite exempel:

Glitter: Tokbilligt på ebau för massvis med burkar, men när du ser dom framför dig så upptäcker du att knappt halva burken är fylld. Glittret är inte alls lika glittrigt som andra glitter, jämför bara med panduros glitter så är det stor skillnad bara där.

Penslar: Man kanske tänker att det inte borde spela någon roll, men de gör det. Mina penslar från ebay drar till sig smuts som gror in i den vita färgen på penselskaftet, när jag sen ska torka av skaftet så följer färgen med och plötsligt är den träfärgad… Efter bara första användning och sedan rengöring så spretar penselstrån åt alla möjliga håll också. Inte direkt så upphetsande.

Som sagt, det är superbra att starta upp med lite billiga prylar men det tar inte lång tid innan man blir kinkigare och byter ut allt mot nya, kvalitetsprylar.

Och om ni tycker att det är svårt att få till fina linjer och måla lika snyggt som proffsen så kan jag lova att om ni hade haft lika proffsiga penslar och färger som dom har, så kan ni snabbt bli minst lika duktiga. BRA grejer är genvägen, I promise!

Jeeessiicaa
0

Jag köpte min UV lampa på tradera, och tycker definitivt inte att det är något att klaga på  :)

Nussen
0

#4 Kan du inte skriva ner lite tips om vad som är bäst tex penslar och geler tänker jag mest på. Så man lättare vet vad man ska leta efter. Vilken är din favorit gele? vilken är mest hållbar osv.

vart ska du gå din utbildning?

Glad

Spruca
0

Har beställt hem jättemycket ebay grejor nu xD Men det var väldigt billigt iaf :)

Spruca

mongoberta
0

#6  Jag ska inte säga att jag är något proffs och jag har inte provat alla penslar i hela världen men min favorit är kolinsky. Går att hitta på ebay, lite dyrare men värt det!

Jag har bara använt mig av nagelgigantens gelé än så länge. Kan inte påstå att den är superbra, men den är nog en av de bästa som går att köpa som outbildad. Jag tycker inte att det är värt att byta märke heller eftersom jag ska utbilda mig och då börjar jag med REQ.

Men jag skulle satsa på att hålla mig ifrån material från "Sina". Det verkar va den billigaste skiten som finns..

Om jag skulle byta märke nu så hade jag nog valt att prova ezflow. Har uppfattat att deras akryl verkar bra så de kan va värt att testa gelen!

Ska utbilda mig hos Stockholm Manicure. Längtar!!

elrud
0

#8 Använder akryl från ezflow, den är jättebra! Hoppas att gelen är lika i kvaliten!

Vad roligt med utbildning!

Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se INSTAGRAM elvirarudback

Nussen
0

#8 Lustigt och jag som tycker att Sina är 100 gånger bättre än de tre geleerna jag provat från NG :) snacka om att det är olika. När du börjar på utbildningen får du gärna tippsa oss här inne om du får höra talas om flera bra gele.

Tack för tippset om penslar.

Förstår att du längtar till utbildningen , den låter superkul Glad

mongoberta
0

#9 Ja de va precis de jag menade! Brukar kolla ladyj´s blogg, hon använder ju ezflow och kan få det att hålla hur många veckor som helst utan släpp!

#10 Ja visst! Jag har ju aldrig provat sina själv, men har bara hört dåligt om det så därför har jag inte ens tänkt tanken att prova!

På utbildningen jag kommer gå kommer vi ju jobba med REQ, jag har svårt att tro att dom kommer rekommendera ett annat märke då ;) Skolor/utbildade nagelteknologer förespråkar ju utbildning och är därför väldigt snåla med info till outbildade. På både gott och ont kan jag tycka. Jag kan förstå att man inte vill dela med sig av allt ,en utbildning kostar ju en hel del plus att det finns så mycket amatörer som förstör naglar hit och dit. Man måste förstå att det finns en viss hälsorisk att arbeta med alla sorters material,

Sen tror jag att många märken som man kan köpa är i stort sett likvärdiga. Mycket handlar ju om prep. och teknik!

Haha känns som att jag skriver noveller varje gång! :P

Nussen
0

# 11 Menade de andra som går utbildningen med dig :) men då ska jag inte fråga mer :)

Ceciliaolucifer
0

Jag har köpt massor från ebay och jag är mkt nöjd med tanke på vad man betalar för!

Får man 12st glitterburkar för 25 kr så kommer inte glittret i världens finaste burk. Men när det väl sitter på nageln så glittrar det lika mkt och sitter lika bra.

Jag har prövat de allra flesta geler från ebay och en del från NG. Enda skillnaden tycker jag är konsistensen. Är man inte lika snabb med ebay-gelerna flyter det lätt ut. Men använder man enbart deras så lär man sig hur man ska arbeta med dom. Så det är en smaksak!

#8 Synd att du förkastar märken du inte ens har prövat. 

För att svara dig TS, saker man kan fynda på ebay är storpack filar, geler, glitter och nageldekoration och tex elfilar. Pärlor i mängder hittar du väldigt lätt för en mkt billig peng.

Nussen
0

# 13 Jag har också varit nöjd med allt jag köpt därifrån och som du säger filar , elfilar och all nageldekoration är precis lika bra som de man köper i Sverige fast mycket billigare. Storpack nagellim och glittergel är av bra kvalite på också.

Mina naglar med Sina gel håller i 4 veckor och det är ju inte så dåligt - värt att pröva med tanke på priset 3 burkar för 30 kr Skrattande

mongoberta
0

#12 Klart du ska fråga, de är ju bara kul att diskutera och bolla ideer :)

#13 Jag har köpt glitter på ebay, det är billigt som tusan det säger jag inget om, burkarna ser i stort sett ut likadant som hos alla andra men det jag menar är att man aldrig vet vad man får.. Det som jag har köpt på ebay har aldrig varit rikitigt fulla burkar, i någon har jag bara fått bottenskrap..

Jag skulle definitivt kunna köpa större glitterflingor i olika former och dekorationer men skillnaden på finkornigt glitter är stor. Prova beställ lite glitter från Sverige så får du se. Exempelvis, Nail Technology, Panduro, Make up store. Även Nagelgigantens glitter gör stor skillnad.

"#8 Synd att du förkastar märken du inte ens har prövat."

Förkastar? Jag skulle bara aldrig tipsa någon om att köpa det.. Hade en kompis som testade en gång och precis som jag fick bekräftat av åtskilliga diplomerade nageltek. så blir de inte helt genomhärdat.
Jag kan inte förstå hur man kan försvara det så pass som du gör då..

Jag vet inte hur länge och i vilken utsträckning ni/du håller på med naglar, men på något sätt så känns det som att man inte får tipsa eller tycka som man vill, för ni/du "kan" redan allt :/

Nussen
1

#15 Det jag reagerade på var att "har jag betalt massa pengar för kursen tänker jag inte dela med mig"

Jag har hållt på i 6 år  och gjort gelnaglar så jag är inte helt tappad bakom en vagn och Jo du förkastade Sina gel eftersom dina vänner prövat eller du hört att det inte är bra och att skriva att det är "den billiaste skiten som finns" kan ju vara lite väl starkt uttryckt när du inte prövat. Det härdar. Om jag visste bäst hade jag inte frågat .Givetvis har jag prövat glitter, nageldekorationer, gel, lim mm från flera länder innan jag skriver om min erfarenhet.

Jag skrev tack för tipset Glad

mongoberta
0

#16 "Skolor/utbildade nagelteknologer förespråkar ju utbildning och är därför väldigt snåla med info till outbildade." - Det va vad jag skrev.

INTE att JAG inte ville dela med mig..

Jag uppfattar de som dålig skit, men om du tycker de funkar bra och är så duktig eftersom du hållt på i sex år så får du göra som du vill! Jag har inte tvingat dig att byta till ett annat märke.

Man måste väl få säga vad man tror, tycker och tänker utan att du ska ta åt dig och bli smått otrevlig?

Helt ärligt så blev jag inte särskilt sugen på att dela med mig när jag blir bemött på de viset, och som sagt, har du hållt på med gele i sex år så borde du kunna de galant! :)

Nussen
0

#17 Jag har inte varit otrevlig mot dig Glad

Det är du som är otrevlig hur tror du det du skriver uppfattas?

Man skriver inte "dålig skit" utan att man har någon erfarenhet och "är så duktig eftersom du hållt på i 6 år" om man vill ha en trevlig konversation.

Jag uppfattar inte Sina som den sämsta skiten jag prövat och jag har prövat flera märken men ville ha tips på flera som jag kan pröva.

Lycka till med utbildninen och hoppas du har bättre empati med nyfikna betalande kunder Glad

Ceciliaolucifer
0

#Mongoberta,

Det är ju du snarare än Nussen som håller på med "vet-bäst" attityden. Du framhäver att dina kunskaper inom ämnet är mer gediget och det säger ingen något om! Är du utbildad så borde du rimligtvis ha kunskaper inom ämnet.

Att Nussen sedan säger att hon har hobby-erfarenhet sedan 6 år tillbaka omvandlar du till något spydigt. Hon har inte sagt att hon vet bättre, hon talade bara om att efter 6 år och efter att ha prövat åtskilliga märken så kan hon säga att hon har en annan uppfattning om Sina, vilket HON har provat och som du inte har arbetat med.

Hade jag vara i dina skor, dvs utbildad så hade jag varit nyfiken på andra märken och tagit möjligheten att betala 10kr och pröva själv. Då kan du prata om den billiga skiten, som så många av oss andra uppskattar.

mongoberta
0

Jag vill absolut inte framstå som någon besserwisser, det har inte varit min mening överhuvudtaget och jag ber om ursäkt ifall ni uppfattat mig så.

Jag trodde inte man skulle ta så illa upp av att jag "smutskastade" ett märke. Jag kan ärligt säga att märket jag jobbar med, dvs Nagelgiganten inte heller är något kvalitetsmärke. Vad jag har förstått så är inte något märke som man köper utan utbildning av hög kvalitet.

Av vad Nussen skrev så uppfattade jag bara att hon va dålig på att ta att jag tyckte att Sina verkade va "dålig skit". Skulle man inte skriva vad man trodde/tänkte om ebay och tradera-saker?

Jag tycker de är konstigt att man tar så pass illa upp av att jag skriver "dålig skit", känns som att ni får det till att man har sagt dom fulaste orden på jorden och därmed hoppar på mig som om ni vill bränna mig på bål..

Jag är INTE utbildad, jag har bara hållt på med det på fritiden jag med, än så länge. Jag säger inte att jag har mer erfarenhet än någon annan heller.

Anledningen till att jag inte har velat prova Sina är för att jag inte har hört gott om det, så jag vill inte ens ge dig en chans. Har även erfarat att man får vad man betalar för. Sen känns det onödigt att köpa något som jag inte tror på bara för att det är billigt. Då håller jag mig hellre till ett märke tills jag gått min utbildning och sen får jobba med det märket jag kommer utbilda mig för.

Än en gång, om ni uppfattat mig som en översittare eller "kan-allt"-tjej så ber jag om ursäkt. Alla funkar vi olika och alla gillar vi olika, inget fel med det, jag tyckte bara att jag hade rätt att uttrycka min åsikt..