För hårda naglar?
Har ett litet underligt problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.
Det är så att jag har jättesvårt att få nagellack att sitta kvar på mina naglar. Det lossnar nämligen, på 2-3 dagar, och då gärna i en stor flik så att all färg lossnar och jag sitter där med en torkad lapp med nagellack O.O
Får jag någon gång för mig att buffa naglarna, eller ha base coat, så kan det lossna på 1-2 dagar!
Det tar även en evighet för min naglar att torka när jag målat dem, även med snabblack som ska torka på 30 sec. Oftast tar det några timmar innan det är helt torrt.
En nagelterapeut jag hade lite halv kontakt med på ett annat forum sa att mina naglar måste vara för hårda och oporösa och det är därför jag har de här problemen… Dock visste hon inte hur man skulle kunna rätta till det. I princip allt på marknaden är ju till för att hårda till naglarna men försöker jag mig på sådant blir de bara så hårda att de går av för minsta lilla 
Jag har också väldigt hårda naglar.. lyckas få mina och hålla i 4-5 dagar om jag använder Essie Nourish Me som underlack, det fungerar i alla fall för mig 

Jag har hört att snabbt flagande nagellack kan bero på PH-värdet i nageln också. Min dotter har problem med att lacket flagar direkt och jag köpte OPI's Chip Skip till henne och nu sitter nagellacket kvar mycket längre. Kostar ganska mycket men om det funkar är det värt det.
Har du provat överlacket Seche Vite? Det torkar de andra lagren av lack snabbt. Ger en fin glans också. Funkar bra för mig 
#1 Vet du vad den ligger i för prisklass?
#2 Har funderat på att ge OPI en chans ifall jag någon gång skulle råka på en pengaboost, men nu säger min plånbok "nej, döda mig inte!"…
Jag har provat Viva la Divas Quick dry Drops, har den stora lyckan att leva på fk så ekonomin tillät inget dyrare ^^'' Men den torkar lacket på ungefär 1h, istället för 2h, men lossnar likaväl väldigt fort…
Har hittat ett enda lack, där jag inte har alla de här problemet, och det är Essence Colour & Go. Den tar en evihet att torka den med, men den sitter kvar så pass att jag knappt kan få bort den med lösningsmedel. Dock har jag inte hittat den i Sverige, då den var ett impulsköp på en gammal Italienresa…

Så har det alltid varit för mig med men jag trodde det var så för alla. Jag har aldrig trott på att man kan få ett nagellack att sitta i en vecka.
Vanligtvis målar jag ett lager per dag för att det ska hinna torka mellan lagrena. Annars får jag fula märken direkt i lacket.
Jag slår ofta ut flisor ur naglarna. Slår jag emot en vägg så går nageln rakt av men det trodde jag var för att mina naglar är för mjuka, inte för hårda.
Köpte nyss Seche Vite. Det är det bästa överlack jag haft. Lacket satt i 4 dagar ca.
>>>Malum domesticum<<<
#3 det brukar ligga kring 150:- i Sverige om man inte vill beställa från amerikat 
#5 Var inte riktigt gratis det med ^^'' Får se om jag har råd att prova någon av dem längre fram, för just nu är det lite över min prisklass
Hur går det?
**MVH Cerrolyn
#7 Än så länge har inget hänt, då jag inte fått pengar än för att kunna prova några av tipsen :P Får bli vid löning tidigast, beror på månadens utgifter.
Ja så kan det vara, hoppas bara att du inte glömmer bort att rappotera sedan. 
**MVH Cerrolyn
#9 Ska göra mitt bästa för att minnas