Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 3947 ggr
[MiniPim]
0

Göra gelenaglar

Hej! 

Det är så att jag har funderat på att göra gelenaglar några gånger fast jag vet inte riktigt hur det går till. Har hört att man kan köpa gele och göra egna, men förstör det ens naglar om man gör sånna? Och är det som akrylnaglar? Så efterbliven är jag, jajjamen! 

Tack på förhand.

elrud
1

Finns många informativa tutorials på youtube, kolla där :) Har själv fått all min hjälp av videorna upplagda av "naiouk" det är ett proffs (Gemma Lambert) som gör designerna med Naio's produkter. Kolla in deras channel!

Nejdå, gör man naglarna rätt så ska de inte skada. Det gäller att man har koll på produkterna och kollar upp lite i förväg. Det är trots allt starka ämnen man jobbar med (i alla fall jag som jobbar med akryl, gele är inte lika starkt som ämne).

Skillnaden mellan akrylnaglar och gelenaglar är att gelenaglar är lite mer "mjuka" och flexibla, medans akryl är hårthårthårt. 

Hoppas du fick svar på dina frågor 

Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se INSTAGRAM elvirarudback

mongoberta
1

Hej!

Kul att du har tankar på att gelepyssla :) Det finns inge roligare, men det är mycket att tänka på!

JA, man kan skada sina egna naglar rejält! Läs på om anatomi och hälsorisker, gör du fel  kan det leda till nagellossning. Många vet inte/tänker inte på det.

Akryl och gele är precis lika farligt, bägge är ohärdade plaster som kan framkalla allergi.

Man ska inte blunda för alla varningar och föreskrifter och bara tro att det handlar om att göra fina naglar. Det handlar mycket om din egen hälsa :)

Hoppas att du tar dig tid att leta efter sån info, det finns kanske inte så mycket om de, men letar man ordentligt så hittar man. Ett tips är att söka på engelska, då svenskar är relativt dåliga på att dela med sig av en nagelteknologs kunskap!

Hoppas allt går bra :)