Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 11803 ggr
[nadvard]
0

Vilket topplack?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad använder ni för topplack? Jag behöver tips på riktigt bra topplack!

Det jag änvänder är kasst!
Det blir snygg glansig yta, men drar runt färgen under och förstör det jag gjort innanObestämd

Anna
0

Jag kör på OPI Topcoat just nu. Funkar bra!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[morat]
0

Vet att Seche Vite's ska vara bra, har länge tänkt köpa det och när jag äntligen beställde nagelgrejer från eBay så tog lagret slut. :( Får väl vänta tills nästa gång jag beställer…

För tillfället använder jag ett lack som jag köpt på Gekås i Ullared som heter Kiss Vita Strenght Base and Topcoat. Tar man ett tjockt lager så blir det ganska bra resultat. Men om man tar ett väldigt, väldigt tunt lager så kan lacket smetas ut en aning om det inte torkat helt.

[morat]
1

#3 Haha tack, men jag beställer nog nästa gång jag ska shoppa nagelgrejer! Skrattande

ssofia
0

Seche Vite, utan tvekan.

Det ser ut som en bit glas ovanpå din manikyr, väldigt glansigt alltså. Det yttorkar på enast ett par minuter och härdar igenom alla lager ganska snabbt.

Nackdelen med Seche Vite är att det kan krympa din manikyr lite i kanterna om du målar på det då nagellacket är torrt. Det behöver alltså målas på ett lack som inte torkat helt för bäst effekt.

Annars är Essie Good To Go ett bra alternativ, likaså Poshe. Använder även OPI's toplack ibland för och variera mig.

Johannaaa
0

Fick OPI i julklapp och har bara använt den en gång nu, men det är riktigt bra hitttills!

TjockaBerta
0

TS

vad använder du nu som du tycket är dåligt?

Är inte Depend förvånansvärt bra med tanke på pris. Jag köpte på kul och tyckte det var helt OK.

Kan man köpa Seche vite i butik? och vad kostar det då ungefär?

>>>Malum domesticum<<<

[morat]
0

#7 Japp, Seche Vite finns i butik. Bland annat på Åhnels City i Göteborg, pris minns jag inte. Men på eleven fins den för 120:- och hos Kicks finns den för 129:- så nånstans där skulle jag väl tro.

elrud
0

#7 Jo det var faktiskt över förväntan! Finns ju bättre men för priset så är det väl värt Glad

Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se INSTAGRAM elvirarudback

[nadvard]
1

Kör med OPIs topplack nu! Funkar super!!Skrattande

TjockaBerta
0

Tack för tipset. jag hittade det på Åhlens här och det kostad 120,- Jag har inte provat det ännu men det är snart dags.

>>>Malum domesticum<<<

Nussen
0

Jag tycker bäst om Depend quick & shine speciiellt en fransk manikyr blir jättesnygg me den. Annars använder jag Mavala quick - finish när jag har bråttom Glad

Zacinca
0

Seche vite dry fast top coat är det bästa enligt mig. Finns på kicks för 129 kr. Det är väldigt speciellt, man målar på det direkt efter det färgade lacket, innan det har torkat. Det är väldigt tjockt och segt toplack, så man måste se till att ha tillräckligt mycket lack på borsten så att det inte blir märken i nagellacket, men det har aldrig hänt mig. När man har målat på det, väntar man i fem minuter, sen är allting supertorrt. Om man använder ett bra baslack, så håller nagellacket i en vecka. Det tappar inte glans, och behövs bara målas på en gång.

SunsetValley
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Seche Vite och Essie Good To Go är mina personliga favoriter. Helt klart värda vad de kostar!

Kram Linnèa

Besök min blogg

TjockaBerta
3

Nu har jag använt Seche Vite några gånger. Det är helt otroligt bra. Så snygg yta det blir. Inte alls som andra överlack jag använt tidigare. Seche Vite är värt varende krona.

>>>Malum domesticum<<<

4UbyU
0

Jag tycker Seche Vite är helt suveränt. Enda nackdelen är att det blir för tjockt ganska snart. Räddningen är Seche Restore som man snabbt och enkelt tunnar ut vilket lack som helst med.

Cerrolyn
1

Jag har bara Depend Quick & shine och tycker att det är toppen.

**MVH Cerrolyn

Thisney
0

Använder Sally Hansen Diamond Strength, tycker den funkar alldeles perfekt :)

adirf1
0

Jag undrar över alternativ till seche vite då det som sagt drar ihop manikyren när den är torr och med andra ord inte det bästa när man pysslar med nail art :/ Annars toppen.
Så finns det något liknande utan denna effekt? :)

SunsetValley
0

#19 Essie good to go är ett annat alternativ 😉

Essie Top Coat Good To Go

Kram Linnèa

Besök min blogg

adirf1
0

#20 Tackar :D