Färg till tipp
Jag gör gelé naglar på nära o kära och undrar nu om ni har något tips på färg till tippen ?? .. Jag använder nu lite olika färgade geléer men tycker ibland att det skulle vara både smidigare och snyggare med någon färg så att kanten blir skarpare och enklare att göra deep smile med..
Något förslag ? Har provat vanlig akryl färg som man målar med men tycker det blir så mycket streck i..
Vilket märke använder du? Nageögiganten har en vit färg som heter French Extra White, den är kritvit! Dock så beter den sig konstigt när den härdas, bubblar och blir knottrig. Jag brukar blanda i ytterst lite av den i Soft White (också från Nagelgiganten). :)
Jag använder från nagelgiganten, just vit färg har jag soft white därifrån men många av mina kunder vill ha just färg på sina tippar :) Därför jag undrar efter en färg..Har massor utav färgade uv gelér men tycker inte att dom blir så skarpa i kanten och ofta får man ta lite tjockare utav dom för att det ska teckas ordentligt och det gillar inte jag..
Vilka färger är det du har? Jag har en hel del färgade geller från NG, om du vill kan jag skriva vilka som är skarpa? :)
Det finns färgade tippar att köpa också , kan vara värt att tänka på ? ;) finns en jätte snygg tipp på nagelgiganten som är så där härligt "cracked" :) har gått och små suktat efter den nu i ett bra tag :) finns även massor av olika att testa också :) Har för mig att de finns mini pack med 20st per påse :) Då får du en skarp linje ! Eller så går det att blanda vit gele med färg (lite vit + mycket färg) så blir den mer täckande :) bara att testa sig fram
#3 ska kolla upp vilka färger jag har :)
4# mycket väl medveten om att det finns färgade tippar men då jag tycker det är otroligt fult när manikyrkanten hamnar för långt ner, som den gör om naglarna är lite korta så använder jag mig ej utav det ;)
Får prova att blanda i lite vit :)
Jag brukar köra på en riktig fuling i såna kris lägen ;)
Jag limmar på den franska tippen på en genomskinlig tipp , man kan inte göra för långa då de inte sitter så tätt vid ute vid tippen då , DET GÅR ifall man tar en elektrisk fil och filar till undertill efteråt :) Men jag brukar oftast köra på ca ½ cm vit kant då . Brukar använda denna metod ifall ja vill förlänga nagelplattan :) Funkar super !
Men då behöver man en gele/akryl cover pink :)
Tillägger :
Man kan också först sätta genomskinliga tippar och klippa till den längd man vill ha det rosa+lite till och sedan sätta på de vita/färgade och klippa den längd man vill ha , då blir det inte dubbel-tipp tjocklek längst ut :)
Tycker att det borde finnas bättre geléer än att hålla på sådär :)
Inget som passar mig.. men tack ändå
Va mer ett tips på att förlänga utan mall å grejer för att slippa korta bäddar ;)