Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 11903 ggr
Emlielki
0

felformade naglar.

Hej.

Jag har problem med mina naglar. När de blir en viss längd så formas de helt knasigt. Högra ringfingernageln böjs neråt i mitten men fortsätter växa utåt på kanterna. Högra långfingret får en inbuktning på ena sidan.

Detta är alltså inget jag kan fila bort, utan det är nagelns böjning.

Och det är ingen engångsgrejj som hänt nu, utan det har alltid blivit såhär när naglarna växt till en viss längd.

Det jag söker är tips på hur jag kan hjälpa mina naglar att växa i en bra form. Tex när man gör akrylnaglar "klämmer" man dem innan de torkat helt för att få rätt form. Finns det något sånt för naturliga naglar?

Jag har provat klämma dem, men de böjs tillbaka på några sekunder, oavsett hur länge jag klämmer.

Jag har även provar nagelstärkare och andra "styrkande" preparat.

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

elrud
0

Det skulle kunna vara näringsbrist, har du provat att massera in naglarna med nagelolja dagligen? :)

Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se INSTAGRAM elvirarudback

Emlielki
0

Har prova lite olika, men inga har gett något resultat hittills..

/ Line Kinnari

Hanna
1

Så är mina också. Har nyss suttit och filat och böjt och målat för att få dem att se hyfsade ut. :(

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

-Idaoh-
1

Har du någon bild på naglarna som är så , så man kan ge tips utifrån det ? :)

Emlielki
0

Klippte just ner dem. Men kan se om jag har någon sparad.

/ Line Kinnari

Anna
1

Det beror helt enkelt på att naglarna ofta växer olika fort på olika sidor. Jag har liknande problem med mina pek- och långfinger, och det finns ingenting att göra förutom att fila så att de ser någorlunda bättre ut. Hålla dem nere på en något kortare längd brukar hjälpa också, det är just när de blir superlånga som det syns som mest.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Emlielki
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det går tyvärr inte att fila till dem. De växer helt åt helvete fel.
Jag vet inte vad du räknar som super långt, men mina böjer sig redan vid 2-3 mm och blir extrema vid 4-5 mm.

Hittade en bild, men man ser inte alls lika tydligt hur den är formad.
På bilden är naglarna ofilade och ofixade.

/ Line Kinnari

Emlielki
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och framifrån.

/ Line Kinnari

Anna
0

Ja, på dina bilder ser jag ju att det där antagligen inte går att fila till. Trodde vi hade samma problem men ser inte ut som det. Du kan inte ha skadat nagelbäddarna? Hårda slag eller liknande? Då kan nagelbäddarna få permanenta skador som påverkar hur naglarna växer.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Emlielki
0

Jag har funderat på om det kan vara något sånt. Men kan inte minnas att jag ska ha gjort något.

Men det svarar inte på min ursprungliga fråga ;P Om det finns något man kan göra för att hjälpa naglarna att växa rätt :)

/ Line Kinnari

Hanna
0

Sådär ser mina också ut :(

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

-Idaoh-
0

Sådär hade en tjej i min högstadieklass , hon petade VÄÄÄLDIGT mycket under och tröck ner så att den vita kanten syns långt ner eller hur man ska förklara .. Hon skadade även nageln i kanten under dessa pillningar så hennes naglar växte inte rakt utan som flare-naglar (ankfötter) och de va väldigt synd ..

Om du pillar under nageln , sluta med det ! Använd en mjuknagelborste och borsta under istället om du får in skit :) Det kan hjälpa men inte direkt utan efter ett tag då nageln måste "återhämta" sig .. Allas naglar har inte perfekta C kurvan framifrån , vissa har platta vissa har väldigt fina C kurvor :) Ja har lite blandat med platta/fina C kurvor 😃 Med lite pinching-tool hjälp å lite akryl så har ja någelunda C kurva på de platta (trycker inte hårt, hjälper den bara lite) 🙂
Till gele vet jag faktiskt inte ifall det finns något sådant verktyg ..