Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 2296 ggr
Charlott_
0

Nagelförlängning

Hej!

Finns det någon här som håller på med nagelförlängning? Alltså gör på andra? Och eventueelt bor nära Uddevalla? :D

Mvh :)

-Idaoh-
0

Jag gör , men bor i sthlm så de kanske inte hjälper dig så mycket 😃

BellanK
0

Hej!
Om du ska få dina naglar gjorda så se till att gå till en som är utbildad.

Charlott_
0

#2 Jojo men kanske någon här inne som håller på med de för skoj skull och är bra på de :)

ssofia
0

#3 Det är bättre och investera och få det riktigt gjort hos någon som faktiskt har all kunskap, än och gå till en "hemmafixare" och kanske orsaka massor med problem med naglarna, kanske inte just då och där, men på lång sikt är det, för naglarnas skull, bättre.

BellanK
0

Jag skulle aldrig låta någon outbildad göra mina naglar. Att folk sitter och överexponerar sig själva är en sak men att förstöra för andra…nä.

Sen är ju det olika va du menar "är bra på de" Finns tjejer som gör snygga naglar men ändå överexponerar. Sen dom som jobbar rätt och gör mindre snygga naglar. Vem vill man gå till i långa loppet?

Charlott_
0

Min klasskompis gör ju egna naglar och är helg grym på de så vad menar ni med att förstöra för andra då? :S Nu fattar jag ingenting….

elrud
7

Tycker att det är lite tråkigt med alla fördomar mot sk. "hemmafixare". Gör man naglar hemma så tänker folk per automatik "aha, den här personen är outbildad och kan inte ett skvatt". Man ska inte dra alla över en kant. Det finns många som sitter på salong och gör skitfula- respektive skitfina naglar. Samma med de som gör naglar hemma, vissa gör förfärliga naglar medans andra gör helt fantastiskt snygga naglar. Det är helt upp till var och en att använda sitt sunda förnuft vid val av nagelteknolog.
Det jag vill påpeka är att vem som helst kan bli kunnig, bara man läser på ordentligt och övar tills man kan allt. Senast jag fick mina naglar gjorda på en bra och känd salong vart de gräsligt fula och lossnade efter bara några dagar, senast jag fick mina naglar gjorda hemma hos en tjej vart de både snygga och satt skitbra.

Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se INSTAGRAM elvirarudback

Charlott_
1

#7 Jätte bra skrivet :) Men ingen som fattar det :S

-Idaoh-
0

Håller med #7

mongoberta
0

Jag är en av dessa hemmafixare jag också och jag blir jättefrustrerad när folk säger att ALLA hemmafixare är dåliga!

MEN, jag blir fan mörkrädd när jag ser en del naglar och hur otroligt förstörda dom kan bli när någon som inte har läst på, ger sig på att utöva med konstmaterial… Trist för alla!

ssofia
0

Jag menade verkligen inte och dra alla över en kant.. för jag vet att det finns många duktiga hemmafixare som gör ett riktigt fint jobb och är väl pålästa. Dock finns det inga säkerheter som t.ex att man kan reklamera hos en nagelteknolog, OM det skulle gå dåligt, naglarna inte skulle hålla och man vill ha pengarna tillbaka.
Med det menar jag inte att de som inte har utbildning inte låter kunderna få pengarna tillbaka då man är missnöjd, men man har ju ingen laglig rätt att få pengarna tillbaka, så att säga.