Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 2292 ggr
Ceciliaolucifer
0

Nagellackets kvalité vid Nailart

En tanke som slog mig var att jag alltid har haft svårt att lacka mina naglar. Det täcker inte bra, lacket torkar dåligt, flyter ut mm. Nu när jag blir mer nyfiken på nailart undrar jag vilka nagellacksmärken ni använder? Vad är det som gör att just det märket är bäst? Många använder China glaze och OPI? Vad gör dessa märken så bra? Någon som har erfarenhet av Kleancool? Är det nagellack ni använder när ni gör nailart eller är det akrylfärg? Hoppas på lite tips! :)

mongoberta
1

Jag skul,le tipsa om att köpa ett kit med akrylfärger om man ska måla mönster och blommor osv, de är enklare att måla med :)

[Evisen]
0

Håller med #1 och dessutom går det lättare att korrigera ev. fel med lite blött hushållspapper när man använder akryl🙂.

Ceciliaolucifer
0

Tack för tipsen :) Ngt särskilt märke?

mongoberta
0

Ett tips är att INTE köpa Panduros små kit med småburkar i akrylfärger, dom är väldigt lösa och dåligt täckande.

Jag har hört att Winsor and Newton ska vara bra, så jag ska köpa de snart :) Jag tror att de skulle kunna funka med panduros egna färger på tuber :)

Cerrolyn
0

Dottern fick ett sett att måla porslin, tror ni det går att använda de färgerna?

**MVH Cerrolyn

elrud
0

#5 beror på vad det är för sorts färg :) Men är det akrylfärg eller akvarell så ska det funka utmärkt på naglarna :)

Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se INSTAGRAM elvirarudback