Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 4671 ggr
-Idaoh-
0

Akryl hjälp !

Tjena tjena , har kommit till ett problem !

Har en kompis ja ska göra naglar på , på söndag .. och hon har tokbitigt ner sina naglar och min täckande rosa är slut :'( och ja ber er nu om hjälp !

Finns det nått "recept" på hur man blandar till en rosa som täcker ? Eller om det finns något annat mirakel att ta till ?

mongoberta
1

Jag har hört, ska även själv prova, att blanda i ögonskuggor. Borde ju funka med puder och rouge också! Testa :D Glöm inte att lägga ut bild ;)

-Idaoh-
0

Har hört att makeup inte ska blandas med akryl .. F*N att ja gav bort min stora sk't smink palett 😢

Ska testa ändå , lägger upp bild såklart :) haha

Tack för snabbt svar ! ❤️

mongoberta
0

Hmm.. Gör en testnagel och prova, de kan ju funka :P

elrud
1

Har du rosa, vitt och gult akrylpulver? Då kan du blanda ihop dem tills det blir en bra färg :) Var otroligt försiktig med den gula bara, blir svårt att få en bra färg igen om man har haft i för mycket gult!

Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se INSTAGRAM elvirarudback

-Idaoh-
0

Gul har jag bara i glitter ;)

Håller på just nu och de är jätte svårt att få ögonskuggan till pulverform haha .. evighets process ikväll känner ja 😃

-Idaoh-
1

är nu klar med blandningen , vet inte riktigt ifall ja gillade att blanda med ögonskugga men i detta kris läge fick det funka 😃
klumparna som uppstod med ögonskuggan var jätte svåra att få bort så hällde ut min lilla blandning på mitt anteckningsblock och krossade så mycket som möjligt för att slippa dom men när jag hällde ner i min lilla burk igen och testade blandningen va några kvar !!! ÅÅÅÅH 😡

Låter nu det torka .. doftfri akryl .. haha 😃

Slänger upp bild snart !

-Idaoh-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är klar nu , denna rosa får duga för detta uppdraget =) Köper nog hellre pigment akryl färger och blandar med än smink nästa gång !

När ja satte denna och jämförde med min gamla täckande rosa så var denna ja gjorde nu verkligen barbie rosa .. ååååååh , äeh de får bära eller brista för tillfället =)

mongoberta
1

Funkar väl i nöd kanske? Lite svårt att se :P Hoppas din kompis blir nöjd :) För att slippa använda an camouflage så kan du ju fadea ner glittret också, de är fint, alltså som på bilden :)

-Idaoh-
0

Har fade som backup ;)

tjejen vill ha apricos tipp , funkar gult glitter tror du ? Har tyvärr inge annat matchande glitter :(

mongoberta
0

Prova blanda gult orange och rosa :) De kan nog bli häftigt :) Eller orange och rosa bara..

elrud
1

Nu blev jag fett sugen på aprikos hahhahaha

-Idaoh-
2

ska testa göra en hel nagel och se hur det ser ut :)

elrud
1

Posta bild! :)

-Idaoh-
0

haha min aprikos va tydligen guldig !! bra syn man har 😃

-Idaoh-
1

Grisade som fan i mallen , haha och tänk inte på formen ! Bara en test nagel 😃

Färgen är väldigt lurig ! I vanligt ljus är den guldig och i kameran med blixt är den blandad med guld och aprikos , undrar hur jag blandat .. haha :)

mongoberta
0

Som sagt, inte jättelätt att de, men jag tycker det ser bra ut, kan nog bli jättebra :) Om du tycker de ser guld ut kanske du ska skippa de gula glittret?

mongoberta
0

Tänkte på de där med ögonskuggan.. Tänk på att de e fullproppat med pigment och att du antagligen inte behöver mycket pulver av ögonskuggan för att få färg :)

-Idaoh-
3

Den guldiga/aprikosa blandade jag inte med ögonskugga :) den va redan färdig blandad sen tidigare ..

De var bara den rosa jag använde ögonskugga till :) fast ser ut som att vi kör på turkost med mylar över + lite fade effekt :)

-Idaoh-
1

Tack tjejer för hjälpen :) Ni är härliga allihop 👍

Cerrolyn
0

Vill se bilder på naglarna sedan.

**MVH Cerrolyn

-Idaoh-
1

Har tyvärr glömt kameran hemma men låter min kompis ta bild och skicka över till mig på facebook så lägger ja upp här då :) fast då blir det en kass iphone bild :(

Cerrolyn
4

Bättre än ingen bild alls. 😉

**MVH Cerrolyn