Hur fungerar naglestärkarna?
Både Trinds och Mavalas nagelstärkare "Miracle Nails" ska målas på två dagar i rad för att tas bort dag tre och sen målas på igen (dag tre gissar jag)
Men varför? Hur fungerar de. Vad händer med naglarna? Och varför kan man inte måla på det tre dagar i rad tex?
Eller måla på två dagar och låta det sitta en vecka?
>>>Malum domesticum<<<
Ingen aning, men vill gärna veta. Bokmärke ;)

Nu har jag varit riktigt duktig med nagelstärkarna och naglarna har blivit riktigt bra.
Nu har de istället gått av långt nere på nagelbädden liksom. Fem naglar har brutits av nertill och det gör så ont.
Är det för att de är hårda nu eller varför går de av där.
Jag lackar över sprickan och så försöker jag klippa ner längs med nagelbandet tills det vuxit ut men det är jobbigt och ser konstigt ut.
>>>Malum domesticum<<<
Nagelstärkande lacker innehåller oftast Formaldehyd och det är uttorkande. Nu får bara hårda och torra naglar. För att få en hållbar nagel så ska den vara flexibel. Jag tycker det är bättre att använda vanliga lacker och en riktigt bra nagelolja.
Jag vet några som fått nagellossning av nagelstärkande lacker.

Tack för förklaringen. Då förstår jag. Det stämmer precis med vad som hänt naglarna.
Då håller jag mig till vanligt lack nu när de växer ut igen.
>>>Malum domesticum<<<
Och nagelolja 😉

Ska man använda oljan ovanpå nagellacket? Hade sån förut men det blev aldrig av att ta på den.
>>>Malum domesticum<<<
Oljan använder du till nagelbanden (så länge nagellacket är torrt är det ingen fara och ha det på lacket heller, men det fyller ingen funktion där) och masserar in för att återfukta! 🙂
Jag kör på nagelstärkaren LCN Diamond Power, den används som ett baslack, och nagelolja med ingredienserna jojobaolja och e-vitamin olja. :)