Dom går av
Hejsan:) jag har ganska långa naglar, dom delar sig och går av väldigt lätt, så jag undrar om ni har något förslag på att få dom starkare och så?
Undrar även om det är någon som vill skicka lite bilder på hur NI har målat era naglar så jag får lite inspiration :)
Du kan antingen använda nagelstärkelse, se över vad du äter - om du dricker mycket mjölk och dyl. blir naglarna starkare. Du kan också stärka dem genom att använda nagellack (då blir ju nageln tjockare) men då menar jag inte ett lager, utan hela faderullan - underlack, lack och överlack. Det borde göra susen 😉
En slumpad design från mitt arkiv, du kan läsa min nagel blogg HÄR
#1 jag dricker för den delen aldrig mjölk heller när de är så äckligt att jag vill spy menmen heh tack för tipset om bloggen:D
Här kommer mina tips till starka naglar, som har funkat för mig :)
Dricka mycket vatten - gör naglarna mer flexibla.
Använd en bra nagelstärkare, min favorit är LCN Diamon Power. Den har räddat mina naglar. Så fort jag började använda den märkte jag att mina naglar blev starkare, mer flexibla och vitare.
Jag har en hemmagjord nagelolja - med ca 2/3 jojobaolja som bas, två droppar tee tree olja och ca 1/3 e-vitamin olja.
Kräma in händer och naglar ofta.
Efter några veckor med detta, så har du förhoppningsvis starka och fina naglar :)
Jag har nu alla naglar minst en mm utanför kanten om man kollar underifrån och mina var rätt hårda men eftersom jag är nagelbitare så måste jag förhindra att jag biter på dom :) och för att hålla de snygga och långa (har slagit vad me min pojkvän att ja ska ha jätte långa naglar tills i sommar) så har jag nu ett lager clear akryl över , tycker de hjälper mer än att måla med nagellack och sånt :) De är ju en smaksak helt enkelt ! Jag är inte så kär i nagellack alls :) hehe
Så att gå och förstärka naglarna på salong / själv hemma är mitt tips :) Antingen med gele eller akryl .
Min favoritnagelstärkare är från Mavala, finns att köpa på kicks 😃
För mig så krävs det bara 2-3 appliceringar per vecka och naglarna blir starkare på 1 månad 🙂