Vad behövs köpas?
Ska börja bygga naglar i gele och undrar vad som behövs så jag inte missar något när jag beställer. Har tänkt beställa från nagelgiganten.
Det där med tippar vilka rekomenderar ni genomskinliga eller vita, och vad betyder dom olika namnen tex american, french, european. Och vad är det för skillnad på square och inte?
När ni gör fransk manikyr använder ni hälst genomskinligt eller ljust rosa där det inte ska vara vit?
+ andra saker jag behöver :)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
+ går det att kombinera gele lack och vanligt naglack?
// Hanna
och sen funkar NG color gel i LED lampa? står inget om det och tänkte att någon här kanske vet:)
// Hanna
ng gel härdas i uv lampa
det går inte att blanda gel och nagellack
american, european och french tippar har olika utseenden
american har som att tippens botten går ner som en avrundning och inte formad som en smile line , european har smile line och en längre underkant och french har mindre underkant .. eller hur man ska förklara . det är bara att gå in och jämföra på http://nagelgiganten.se/nageltippar-pro-tips-100120pcs-in-box-c-48_192.html så ser man skillnaden :)
sen finns två till skillnader straight forward/"normal" och då är straight forwards sidokanter raka medans normal har lite kurvad sidokant.
och sen drama smile / normal och då är drama smile djupare och normal är lite mer rak fast ändå lite kurvad .
jag skulle köra på straight forward tippar i vit med drama smile vilket innebär djupare smile line och sen köra på en cover pink gel på nagelbädden . :)