Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 2014 ggr
Eldsjärten
2013-04-02 15:21
0

Extra flikar?

Hej!

Jag är ny här på naglar ifokus:) Och jag har en fråga jag alltid har undrat! Jo nämligen jag älskar att fixa naglarna, men nu har de kommit som extra lager av naglen eller nåt sånt. De är som "flikar". Man kan typ ta av de här "flikarna". De är jätte obehagligt! Mamma säger att de är för jag har för mycket nagelack på. Jag vill ju absolut inte vara uttan nagelack, de känns för naket tycker jag. Så jag undrar hur man får bort dessa "flikar" så de blir slätt och snyggt.

Är väldigt Tacksam för svar:))

mongoberta
2013-04-02 19:38
0

Om jag va du så skulle jag försöka låta bli dom där flikarna! Jag skulle tippa på att du har torra naglar av allt nagellack och remover så köp en nagelbandsolja och överkonsumera den! Smörj och massera 2 gånger om dagen :) Skulle du störa dig allt för mycket på flikarna, fila uppepå nageln så fliken försvinner och nageln blir slät, men va försiktig så du inte filar nageln för mycket så den blir tunn :)

ssofia
2013-04-02 19:57
0

Ett annat tips är att ca varannan - var tredje dag ungefär fila lite lätt på tippen på nageln (inte hårt, bara lite lätt) så att den hela tiden är en jämn och fin. Det hjälper i alla fall mig och bekämpa skivande naglar :)

Eldsjärten
2013-04-02 19:57
1

1# Tack så mycket:D Får se ifall de finns nagelbandsolja på ullared när vi ändå är där;)

-Idaoh-
2013-04-02 23:21
0

#3 om du ändå ska till ullared och köpa nagelbandsolja kan du ju passa på att köpa med dig ett par stycken ifall det är jäkligt bra pris ! 😉
Annars har depend en som doftar o-så-gott och heter myrraolja och på cubus brukar de vara 2 st för 39:- om jag inte minns heeelt fel 😃 Fast de är inte så stora flaskor , 5ml .. Men de räcker ett tag !

Har en på 100ml (från nagelvaruhuset) här hemma som aldrig tar slut känns de som 🙂

Eldsjärten
2013-04-03 08:12
0

2# de kan jag försöka göra😃

4# Jo vi kan ju också kolla på det👍