Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 3278 ggr
LinaLj
0

Nybörjar frågor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har bitit på naglarna i nästan hela mitt liv. men för ungefär ett år sedan så slutade jag och har sedan dess blivit otroligt fascinerad av nail art. 

Men mina naglar är i dåligt skick. De delar sig på längden och flisar sig. Lika så är mina nagelband väldigt torra. Värst är det på vintern. Jag försöker håll mina naglar korta, vilket är väldigt trist nu när jag äntligen kan få långa. Jag använder även nail strengthener och cuticle cream och det blir lite bättre. Finns det andra saker man kan göra?

Men eftersom jag inte kan ha långa egna naglar så har det inte blivit av att jag har provat nail art. Kan man göra nail art ovanpå gelenaglar och behöver man i så fall speciella lacker?

Cerrolyn
0

Prova nagelbandsolja, jag tycker det är bättre än kräm och fått tips om det här.

På nästa fråga är svaret ja, du kan designa dina gelenaglar.

**MVH Cerrolyn

LinaLj
0

#1 Tack för tipset, är det något speciellt märke som du rekommenderar?

Vad bra, då ska jag nog ta och läsa på ordentligt om gelenaglar 🙂

Cerrolyn
0

Jag har kört med depend, men har nu inköpt en från opi, vilken jag gillar bäst kan jag inte säga något om än.

**MVH Cerrolyn

elrud
0

Jag säger precis som Cerrolyn, nagelbandsolja är det bästa knepet! Har använt flera olika från OPI (Jordgubb, Aloe vera osv.) och alla har varit superbra! Sen är det även ganska bra (men valfritt) att putta bak nagelbanden med en cuticle pusher. Det är dock något som bidrar mest till det visuella 🙂Det är väldigt tacksamt för konstnaglarna om man exempelvis gör nagellacksdesigner osv. på dem, så det går mer än bra 🙂

Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se INSTAGRAM elvirarudback

LinaLj
0

Tack för alla bra tips 🙂 Jag har budat hem en nagelbandsolja på eBay och väntar sänt på att få hem den för att testa. 

Det här med nagelbands puttning har jag aldrig förstått mig på. När jag har försökt så rullar sig min bara uppåt eller hur jag ska säga. Jag har heller aldrig lyckats få en sådan där snygg ljus halvmåne längst ner på nageln. Jag vet inte om det har att göra med att jag har väldigt ljus hy…

-Idaoh-
0

#5 Jag är typ likblek jag själv men jag puttar ner mina nagelband dagligen och de rullar upp sig lite men med tiden ger de med sig :) Jag har "månar" på nästan alla naglar , Har själv gett fan i och bitit på naglarna nu sen i julas och mina naglar växer värre än ogräs nu 😍

Jag brukar aldrig använda stärkande lack då jag är så klåfingrig av mig så jag råkar alltid riva upp en "flik" i sidan och sen nästa sekund har jag rivit av allt som växt ut ;) Så stärkande hjälper inte mig

Jag "förstärker" mina naglar genom att bara sätta genomskinliga tippar längst ut och fila lite så de blir en jämn övergång mellan tipp och nagelbädd. På så sätt spricker inte mina naglar i sidorna :) Och när en tipp poppar av av sig själv och jag känner på min egna nagel är den jätte hård ändå :) Så jag tror mer på att skyddar man dom under en lång period och sen filar ner de så håller de sig hårda och tjocka :)

Om jag kollar från undersidan av min tumme är den nu 6mm utanför kanten , helt perfekt ! 😃

Brukar även gå loss på akrylen när jag känner för att vara extra fin eller ifall jag ska jobba (tar i för kung och fosterland så stenhårda naglar är ett måste för mig) Och över konstgjorda naglar (gele/akryl) kan man måla vad man vill och hur man vill :) Fantasin sätter gränserna .

Nagelolja är jag rätt slarvig med , men sen jag körde stenhårt i 2 veckor har jag inte kvar nå flisor runt om nageln att bita i (ja , jag bet i skinnet) haha .. Nu är de nästan så att jag söker frivilligt för att vara handmodell för att de blivit så helt perfekta 😍

LinaLj
4

#6 Tack för en massa bra tips. Då gäller det bara att börja peta ner banden med andra ord. *pet pet*