Randiga och buckliga naglar
Hejsan i många år har jag haft randiga och buckliga naglar, vad kan det bero på? Tänkte även måla om mina naglar idag, vad ska jag göra? :)
Kan bero på massor med saker. Beror ju på hur dom ser ut. Ränder kan se olika ut. Börja med att lägg in en bild, så kanske du kan få ett bra svar ;-)
#2 Så kan mina bli om jag använt lösnaglar lite för länge med de försvinner.. Å när jag använder naglack så blir mina naglar lite randiga. Men jag tro de har med att göra att de torkar ut nageln :/
Kan du inte lägga in en bild på samma nagel uppifrån?
Sen undrar jag om du har haft detta jämt eller om det blir i bland eller om det kommit nyligen. Varit sjuk, haft lösnaglar eller konst naglar. Är det bara på denna nagel eller alla?
Menar du konstnaglar eller lösnaglar?
Många frågor blev de 😉
#4 Vad är de för skillnad på lösnaglar å konstnaglar? ^^ Spelar ju ingen roll, man stänger ju fortfarande in nageln..
Jag har haft det i typ 7 år, men har inte använt några lösnaglar och har nästan aldrig nagellack. för några år sedan försökte jag att fila och sen provade jag med nagelolja men ingenting hjälpte så jag gav upp och fick acceptera att dom är som dom är.
Hoppas att det är någon som vet vad man kan göra för att få fina naturliga naglar :)
Tråkigt när det är så, men jag hade i ditt fall tagit gel eller akryl och fyllt bucklan med för att få dem finare.
Hoppas att du finner det du söker och att det blir bra.
**MVH Cerrolyn
Applicerar man då gel i bucklan och sen målar över med önskat nagellack? :)
#8 Ja, det var min tanke. Vet inte om det funkar, är ny inom detta.
**MVH Cerrolyn
Jag har haft mycket sådana bucklor/ränder tidigare och får det fortfarande ibland, men inte alls lika djupa. Tror det beror på vad jag äter. När jag bodde hemma så fick jag inte i mig ordentlig näring. Nu äter jag ordentligt och varierat. Mina naglar mår därefter också. Min första tanke är därför näringsbrist. Kan vara bra att se över matvanorna och se så att du får i dig allt du behöver. Äter man dåligt/ovarierat under perioder så blir ju inte naglarna av samma kvalité då. En idé i alla fall:)
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#1 Naglarna ser ut precis så som #2 's naglar gör.
#2 Precis så är dom! Vet inte hur man ska göra, använder nästan aldrig nagellack och jag har använt lösnaglar men dom såg ut så innan dess också. Har testat nån dyr grej på apoteket som hette nalox som skulle jämna ut sånt, funkade inte…
Vill verkligen lösa detta då folk kommenterar mina naglar och det är jobbigt + att det är fult…
Mina naglar ser också precis ut som #2. Ibland mer, ibland mindre… Det är inte alls snyggt 😕

Mvh Stephanie 

6# jag hade exakt samma problem men sen köpte jag en nagel buffer och det hjälper att buffa naglarna de blir väldigt släta naglar, kanske fungerar det även för er andra?
Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.
Jag är en medis på Barnens iFokus.