Naglar iFokus

Naglar

Etikettutrustning
Läst 5164 ggr
Nevina
0

Frågor om akryl!

Hej. Jag har byggt gelénaglar i några år, men nu ska jag testa akryl för första gången. Jag undrar över några grejer och hoppas på att någon vänlig själ kan hjälpa mig:

Behöver jag använda isopropylalkohol och ersätter det dehydrator? Brukar man kalla dessa 2 produkter för något annat i Sverige, jag har inte hittat det bland nagelgrejer i webbutiker? 

Vad är det för skillnad mellan primer och bonder (och behöver jag båda två)?

Var kan jag köpa alla dessa produkter till ett vettigt pris?

Och har jag förstått rätt att man ska ha ett UV Top Coat som ett sista skyddande lager över akrylen? Som denna: http://www.ebay.com/itm/190801112567?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649

-Idaoh-
0

Skillnad mellan primer och bonder är att bonder'n fixar pH-balansen i nageln och tar bort fett och fukt . primer är så att materialet fäster mer med nageln , används inte primer så lossnar de lättare .

Bonder ska användas innan primer , eller endast primer . :)

Jag köper allt mitt på nagelgiganten , är nöjd med deras produkter !

-Idaoh-
0

Den uv top coat du länka är faktiskt den sämsta jag testat om jag ska vara ärlig :( Jag kör på http://nagelgiganten.se/ng-soak-off-base-top-gel-polish-12ml-p-4530.html

Nevina
0

#1 Tack för svar! Så bondern fungerar som alkoholen och dehydratorn menar du? 

#2 Attans, jag beställde den idag till mina nya geléer av samma märke! Jag har sett att många använder det märket, så jag köpte några småburkar för att testa. Har du erfarenhet av deras geléer?

-Idaoh-
0

Haha , deras geleer .. ohja . De var de första gele märket jag köpte , helt värdelös . Den vita vägrade att härda i lampan och när den väl härdade så var mitten av den vita inte härdad så fick härda i alla olika ställningar , men det gick inte , de delade sig mellan tippen och toppen av den härdade gelen , men den genomskinliga och rosa är okej =)

Bondern är väl jaa .. ja jag skulle nog säga att de är en dehydrator =)

Nevina
0

#4 Aj då. Tur att jag köpte små burkar. Men då kanske jag kan byta ut deras vita mot en annan jag har och köra ihop med den genomskinliga och den rosa..

-Idaoh-
0

Bara att prova sig fram =) Jag gillade den inte . Hehe

mongoberta
0

Idaoh använde du french extra white? Den har jag också haft problem med, sen köpte jag milky white och den är bra, lite väl mjölkig kan jag tycka så jag brukar blanda båda, då blir det kanonbra :)

-Idaoh-
0

ohååå , tror de är extra white ;o inte säker , men ja hade världens problem me just de märket =)

mongoberta
0

Jaha, ja man måste hitta sina knep ;)