Få snygga tånaglar
Mina tånaglar glöms alltid bort tills det är dags att ta fram sandalerna…. Någon som har tips på hur man får snygga tånaglar? Just nu är de fnasiga, superkorta och ojämna.. Lilltå-nageln växer dessutom "rakt upp" 🤔
Gå till någon som kan fötter när det gäller din lilltå nagel? Sen är det väl antingen pedikyrställe som du kan gå till första gången för fixa till fötter och sen underhålla dem själv:).
Jag kanske är ensam om att fixa mina tånaglar året om 😃 Hihi
Så här gör jag :
På tånaglar så brukar det sitta kvar mycket skin rester på nagelplattan då de oftast inte sköts och puttas med nagelband som med naglarna på händerna .
Lägg dina fötter i blöt och ta sedan upp en i taget när de börjat bli mjuka Efter 5-10 minuter . Ta sedan en nagelbands puttare och nått att skrapa med (brukar vara puttare+skrapare i samma verktyg på vissa) och putta ner nagelbandet så långt de går och skrapa bort så mycket som möjligt , ta en tå i taget annars så hinner de stelna till lite =) Skifta fot hela tiden . När du känner dig klar så låter du fötterna torka innan du går på med en fin fil och filar till lite på nagelplattan för att få bort de sista skin resterna vid nagelbandet, och sen filar man kanterna (klipp inte! Då flisar de sig och pajar strumpor!) . Avsluta me nå snyggt lack (glöm inte underlack!) eller välj att ha neutrala :)
Jag fixar mina tånaglar en gång i veckan/varannan vecka , och mina är så fina och hårda att jag älskar mina fötter , verkligen =)
Jag har också en knepig nagel. Jag kör med fransk manikyr på tånaglarna för då kan man fejka utseendet med det vita strecket så det ser bra mycket bättre ut :)
Åh smart Nussen! :)
Ska ta och fixa föttern som du sa också -Idaoh-. Tack för tipsen! :)
Alltid trevligt med snygga fötter !! :) speciellt nu när man ska gå i fina skor ;)