Äkta vs konstnaglar
Vad har du just nu och vad brukar du ha - dina äkta naglar (med eller utan lack har ingen betydelse)
eller
konstnaglar t.ex gele, akryl osv?
Posta gärna bild och berätta lite.. t.ex för-och nackdelar, hur ofta du byter lack på dina naturliga/byter konstnaglar, vad du helst föredrar och varför, hur mycket pengar du lägger ner på lack/konstnaglar i månaden, favoritlack/favoritfärger, tillbehör (olika slags penslar t.ex)………. osv osv - allt ni vill berätta och diskutera om!
Snacka fritt 🙂
Har mina äka naglar, är tyvärr dock nagelbitare, men försöker sluta med det.
Har fått naglar gjorde i salong men när jag hade tagit bort dem var mina egna naglar så mjuka osv, så vill itne chansa på det igen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har också mina äkta naglar. Alltid haft.
Att använda konstnaglar verkar så bökigt iomed borttagningen och att man bara kan ha naglarna en begränsad tid och sen måste man ta bort pga risken för infektion. Även att det kan förstöra ens riktiga naglar känns lite för riskfyllt för min del. Känns lite slöseri med pengar också.
Jag tar bort lacket från mina naglar ca 1 gång i veckan. Går max 2 veckor med samma lack. Favoritlacket är fransk manikyr. Alltid varit 🙂
Köper väl ett nytt lack ca en gång i månaden/en gång varannan. På ett ungefär.
Har inga penslar eller så.. men vill verkligen investera i det! Så man kan variera nagelpysslandet lite. Nu blir det mest fransk manikyr och enfärgat. Går inte att göra så mycket mer utan penslar! 😛
Använder Depends Myrraolja 1-2 gånger per dag. Försöker vara noggrann med det! Blir en gång/dagen nu, försöker få det till 2 gånger/dagen nu då jag märker att mina naglar verkligen behöver mer eftersom dom skivar sig ibland.
Här är mina naglar just nu!
Jag har använt akryl i snart 1½ år . Har max varit utan de i 2 veckor totalt . Kan inte leva utan och älskar att naglarna är så hårda :) De jag har nu har jag haft i en månad , börjar störa mig lite på utväxten .. Den är fruktansvärt lång . Och har inte använt cover pink denna gången så jättefina naglar är de inte ;) inte ens värt att lägga upp bild , skäms lite hehe :)
Jag köper nya grejer så fort jag får chansen och då kan de vara allt ifrån 10kr-3000kr jag lägger ner . Beroende på hur mkt jag behöver och vad jag vill ha just då :)
Brukade byta färg på tippen varje vecka förut men nu har jag varken tid eller lust (jobbar 5-6 dagar i veckan) och när jag väl får ledigt spenderas den dagen med pojkvännen så naglarna får lida lite just nu ! Ska fixa nya naglar när mina pengar rullar in vid lön , då blir de en liten beställning tror jag ;)
Jag har mina naturliga. Har alltid lack på dem nu när jag inte jobbar med mat längre 😃 Har varit inbiten (hehe) nagelbitare i många år, så nu när jag äntligen lyckats sluta så är jag så stolt över dem. Nu iom nya jobbet så har jag verkligen blivit besatt av nagellack också. Köper minst ett lack i månaden, favoriterna är antingen skimrande nude-lack eller röda nyanser. Nedtonade brons- och rostfärger passar min hudton väldigt bra också så några såna har jag med. Är inte så förtjust i "överdesignade" naglar, så jag håller dem rätt stilrena. Har köpt en nail art pencil i vitt dock för att förhoppningsvis få snyggare linjer på den franska manikyren. Gör jag något "extra" så brukar det vara ton-i-ton eller liknande. Byter lack när jag har tid och är trött på det gamla, ibland varje dag, ibland efter 2 veckor.
Vänta nu! Risk för infektioner om man har konstnaglar #2 ??
Nä nu har du nog hört något knasigt! Underhåller man allt som man ska, dvs, gör naglar hos en proffsig terapeut och underhåller var 3-4 vecka så mår dina naglar prima där under..
Tyvärr finns det många som tror att det bara är att "smeta på" akryl/gele. Dessa människor bör släppa penslarna och pilla med något annat för det handlar om så mycket mer än bara snyggheten!
Därav kanske du har uppfattat att det kan hända konstigheter :)
#5 håller me :)
#5 Mina naglar mådde inte bra efter att jag hade haft det på, när vi tog bort dem sen (och ja, hon är duktig), så beror nog på individens naglar med 🙂 Infektion eller så fick jag inte men naglarna blevmjuka och så.
naglar blir mjuka ifall personen tar bort på fel sätt eller filar för mycket på egna nageln innan materialet sätts på .
Sen kan ens egna naglar kännas mjuka då materialet som du vant dig vid är hårdare . :)
#8 De togs inte bort på fel sätt.
Men mina naglar är känsliga överlag, så jag tror att det berodde på det.