Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 1576 ggr
Dasy
0

Hjälp

Kan någon hjälpa mig att sluta bita på naglarna. Det är ju sjuk bedende som jag håller på med tycker jag. Har gjort detta sedanjag var barn om jagminns rätt. Försökt med stopp och växt, låtsangalarn, förlängning men det gick inte. Nu vet jag ej vad jag gör nu. Det är inte roligt att måla naglarna längre kosta på sig saker och ting som inte hjälper. Tacksam för hjälp.

Fridaaaa
0

Har samma problem, så hade med velat ha tips 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Susanna_w
2

Bitit på naglarna i över 20 år och inget hjälpte mig heller, man måste ha en jävla självdisciplin och ett "jävla anamma" så funkar det tillslut. Stopp och väx hjälpte mig inte på det viset att jag inte bet utan det var mer när man bet utan att tänka på det så man vakna och typ " Ja visst fan inte bita".

Nu har jag inte bitit på naglarna på 1,5 år och det är jävligt skönt och jag känner mig fräschare på något sätt. Inga äckliga naglar, inga bakterier och fingrarna ser inte längre ut som stumpar :)

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Fridaaaa
1

#2 Jag har ett "jävla anamma" och bra självdisciplin när det kommer till det men gör det undermedvetet, t.ex på föreläsning eller liknande, det är det som är problemet 😮

Susanna_w
0

Ja och det var mitt problem det också det var det jag skrev att stopp och väx hjälpte mig när jag gjorde det utan att tänka på det, då fick man smaken i munnen och tänkte "just det"

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Fridaaaa
0

#4 Ok nej det har jag testat, men hjälper inte på mig tyvärr 😕

Dasy
0
Fridaaaa
1

#6 Den länken har ju inget med tråden att göra…

Dasy
0

.

ettlitetalias
0

Jag bet också i över 20 år. För mig hjälpte det med stärkande nagellack och att måla naglarna varje dag! Pysslar man om dem hela tiden så tänker man mer på dem, och då vill man inte bita heller :) Dessutom om man "måste" bita, så kan man pilla av nagellacket istället för hela nageln!

-Idaoh-
0

jag har inte bitit på mina naglar sen december , då jag har akryl över kan ja inte komma åt naglarna och bita ;) nu är dom så långa att man inte vill bita längre . :) den längsta är ca 11mm över kanten nu och de andra tätt efter ;)

Pixiepussel
0

Håller med #10, bästa är att fixa gel eller akryl så de blir för hårda att bita på. :-)

TatsuOni
0

Ts konto finns inte kvar.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

ElviraNym
0

Jag testade ett nagelack som smakade illa men det hjälpte inte… jag slutar bita på en nagel i taget jag vill så gjärna ha långa naglar så jag tänker på det hela tiden. Jag slutar t.ex bita på lillfingret och sedan efter ett tag slutar jag bita på ringfingret det tar ett tag men för mig funkar det. vet inte om det fungerar för andra men man kan försöka:)

Mvh Elvira

Med vänliga hälsningar,
Elvira