Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 7639 ggr
Max_129
0

Klyver sig?

Kan någon hjälpa mig för att mina naglar klyver sig och är välldigt mjuka och då hinner dom inte bli så långa innan jag måste klippa/fila dom igen kan någon ett tips?

www.idasvardag.devote.se <3

Cazzos
0

Nagelhärdare från Mavala är bra tycker jag :) Finns på kicks!

Max_129
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har det hemma men jag har inte märkt någon skillnad, men man kanske ska ta och prova miracle nails super nagelstärkare har någon här provat??

===

mongoberta
0

Prova något stärkande och använd handskar när du har händerna i vatten (om du har det mycket)

Cazzos
0

#2 Har sett att vissa gillar Miracle Nails också.

Har du testat myrraolja?

Max_129
0

Aaaa, det har jag men det har inte gått så bra heller med myrraolja men hjälper det att äta apelsiner och då kan jag testa Miracle nails

hugoochip
0

Jag har nagelstärkaren från Mavala och det har gett ett otroligt resultat! Men man får ju använda det ett tag innan det märks. Typ två gånger i veckan i två veckor.

angela86
0

Har du testat Trind nail repair? Mina naglar skivar sig alltid och är jätte sköra, vikarie inom äldrevården så det är ju massa vatten och handsprit som mina händer får stå ut med. Muttrade en dag över mina naglar som gått av en efter en och så berättade en jobbarkompis om den, köpte den så fort jag kunde och naglarna är grymt mycket bättre nu 😃

[Rabbitte]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade samma problem och la ut så mycket pengar på olika stärkande medel som ett efter ett tog slut, men mina naglar delade sig, blev mjuka och gick av. Jag lät naglarna få naturligt stärkande medel inifrån genom att lägga om lite detaljer i min kost.
Mina naglar är mycket hårdare och om jag går emot något så går de inte bara av och de är långa och fina🙂

Protein behövs för att naglarna ska hålla sig starka och utan det blir de tunnare eller delar sig. 

Vitamin C och E samarbetar för att bygga upp dina naglar. C-vitaminer behövs i kroppen då de hjälper till att ta upp alla näringsämnen du äter. E-vitaminer stimulerar nageltillväxten och kan även göra att den går lite snabbare, E-vitaminer stärker även naglarna.

B-vitaminer även kallade biotin, påverkar främst nagelns torrhet. Torrhet hos naglar gör att de delar sig lättare. 

Zink tillsammans med C-vitaminer håller utväxta naglar fortsatt starka. 

Järn är det näringsämne som främst påverkar skörheten på dina naglar. Brist på ämnet kan också bidra till att naglarna blir raka och inte böjer sig lätt över fingertoppen.

Vad du kan äta
Protein: lamm, gris, bönor, linser och nötter. 
Vitamin C: apelsiner, kiwi, spenat och röda bär
Vitamin E: nötter, frön, tomater och avokado. 
B-vitamin: griskött, lax, yoghurt och mjölk.
Zink: baljväxter, nötter, kyckling och korn
Järn: ägg, spenat, broccoli och tonfisk

Avslutar med en bild på mina naglar idag och ursäkta för ett långt inlägg, men var svårt att korta ned😉

ElviraNym
0

Jag köpte något nagelack som skulle vara starkande för naglarna och det fungerade jätte bra jag kan inte riktigt namnet på det men kan skriva det sedan efter att ha varit i skolan.

Mvh Elvira

Med vänliga hälsningar,
Elvira

nlinds
0

Mina skivar sig också. Och ändå äter jag alla dom sakerna som #8 skrivit ner, plus dricker Järn brustabletter för ytterligare upptag och märker ingen skillnad. Jag hinner att få 2-3 mm naglar innan de skivar sig innan jag få fila/klippa. Använt nagel-stärknings medel också utan resultat. Sjukt tråkigt med tanke på att jag verkligen vill ha långa naglar..

så… lägger en *tass* här.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

ElviraNym
0

aaa verkligen men du kan ha akryl eller fake naglar

Mvh Elvira

Med vänliga hälsningar,
Elvira

-Idaoh-
0

Mina "klyvde" sig mycket förut , men nu använder jag akryl året runt och nu kan jag inte störa mig på sånt längre ;)

Mina har blivit jätte långa bara sen i januari (kapade+bet sönder alla till minsta möjliga en sista gång)

nlinds
0

akryl ?????

Har precis beställt lite fake naglar och vice versa på ebay :D *lycklig*

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi