Naglar iFokus

Naglar

Etikettutrustning
Läst 11315 ggr
TjockaBerta
0

Nagelfilar

Vad för slags nagelfilar använder ni och varför?

Vilken fil tycker ni är bäst?

Hur filar ni naglarna?

Själv använder jag bara glasfilar till att forma naglarna med.
Går en av tar jag Mavala sandpappersfil och grovfilar med.

Filar jag med sandpapper drar jag bara mot mitten på nageln. Glasfilen filar jag fram och tillbaka med. Den ruggar inte upp nageln har jag fått höra. Stämmer det?

Jag gillar mina glasfilar Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

IsabelleJ
0

Jag har hela tiden kört med sandpappersfilar, tycker dom har funkat bra, och eftersom jag inte något att jämföra med så kan jag ju inte säga så mycket annat, hehe. Men jag har precis beställt hem några glasfilar då jag läst många bloggares recensioner o.s.v. att dessa ska vara mycket bättre för nageln och inte göra att dom förstörs i tippen, vilket alltså gör dom starkare i längden. Så jag ser fram emot att på testa glasfil också! :)

grodprinsessa
0

Alltid använt glasfil men drar ändå bara åt ett häll med den för känslan är så obehaglig om man drar fram och tillbaka 

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Anna
0

Jag klarar inte av att använda glasfilar, har utvecklat någon sorts fobi mot ljuden/känslan som uppstår när man använder en sådan haha. Ryser bara jag tänker på det. Använder därför sandpappersfilar och brukar faktiskt inte vara så jätteförsiktig/noga med hur jag filar, mina naglar är starka och hårda och har klarat sandpappersfilning i flera år utan att skadas, så jag har inga problem med det som tur är. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

leemland
0

Använder sandpappersfilar eller vad de heter :P 
Har använt glasfilar tidigare men hata verkligen de. :/ Och efter en hand va den ju hellt slö :S Nä tack för sandpappersfil :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Thisney
0

Använde alltid vanliga pappersfilar förut, läste sen om glasfilar och har använt det sen dess :) De håller hur länge som hellst! Filar gör jag bara mot mitten från båda hållen.

SunsetValley
0

Har alltid använt de gamla vanliga sandpappersfilar, men funderar starkt på att köpa mig en glasfil. 

Tycker ljudet och känslan av glasfilar är så obehaglig, men jag lyckades ju vänja mig vid de andra filarna så de ska ju inte vara omöjligt. 🙂

Min blogg

Kram Linnèa

Besök min blogg

TjockaBerta
0

Det kanske finns olika kvaliteter på glasfilarna också. Mina kostar runt 150,- och håller i evighet. Det är bara att skölja av dem ibland.

>>>Malum domesticum<<<

leemland
0

#7 Okej, ja så kan det ju va :P  Dom jag fick va nog inte bästa 
kvalitet :P 

Men jag håller mig till "vanliga" filar bara nu :P Har hittat rätt sort dom jag ska ha nu :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Dipsie'n'Poo
0

Använder bara sandpappersfilar med olika ''tjockhet''… :)

Har provat glasfil, men fy vad jag ryser när man drar mot det ena hållet 😮

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

[mia323]
0

Använder bara glasfilar då de inte flisar naglarna lika mycket som sandpappersfilar. Har en Trind glasfil i en trevlig förpackning som man alltid kan ha med sig i handväskan. Bra att kunna fila om nageln flisar sig i kanten.

Julip
0

Använder bara min glasfil 🙂 den absolut bästa filen för naglarna!

Cazzos
0

Jag tänkte inte alls på känslan och ljudet med en glasfil förrän #3 nämnde det, AAH! 😮

Har annars varit intresserad av att skaffa en glasfil, men har inte gjort det.

Använder annars sandpappersfil från Kicks med 6 olika ytor 😃

Bävern
0

Köpte några glasfilar på Gelås Ullared förra veckan billigt, aldrig testat sånna innan, använder ni dom till att fila ner akrylern oxå?

http://minbecel.blogg.se/

http://mina-duvor.webs.com/

Kakaokaka
0

Har endast provat sandpappersfilar, men jag tänker prova en glasfil i framtiden. :)

nlinds
0

Sedan jag började använda sandpapperfil har jag blivit helt frälst. Jag hade naglar innan som vek sig, skivade sig, gick sönder, gick av. Jag blev helt VANSINNIG för jag ville ha långa naglar ! Nu när jag använd sandpapperfil i typ.. 3 veckor kanske (?) och inte klipper naglarna så har jag fått långa starka naglar, ibland skivar de sig men de är fortfarande starka !! Man kan inte böja dom längre och de går inte av hur som helst ! Beställde dock en glasfil som vart sönder i 3 delar när den kom fram, men jag använde en del av den och tyckte inte alls om den vibrerande känslan när man drog den fram och tillbaka på nageln :( Sandpappersfil äger ! (för min del ;) )

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

ssofia
0

Jag kör på lite av varje.. sandpapper, glas och sån där stål, eller vad det nu är för material. Använder den sistnämnda flitigast då jag gillar att komma åt vid sidan om den fria kanten och hålla raka fina kanter på naglarna pga. att de är så platta.. Har aldrig filat "bara åt ett håll" som så många säger är skonsamt för naglarna.. äsch, de fungerar för mig och fila fram och tillbaka, dessutom är det inte lika tidskrävande :P

Använder ALLTID sandpapper då jag filar ovanpå mina gelenaglar (då jag ska ta bort dem) då de inte gör lika ont och fila nagelbanden med om man skulle slinta och göra något misstag.

Glasfil använder jag till och "fina till" den fria kanten om jag kortat ner naglarna eller bara behöver fila till dem lite mellan avtagning och påtagning av gele.

Stålfilen fungerar som min nagelklippare.. den hjälper mig hålla naglarna i rätt längd då jag inte kan behärska en nagelklippare på mig själv, blir bara missnöjd med längden då, så filar hellre ner dem.

Är jag lat och inte ska lägga på ny gele på naglarna polerar jag upp dem och fixar lite glans med en poleringsfil.. :)