Essie-nagellack, är det bra?
Hej! Jag undrar vad ni tycker om Essie-nagellack? För min kompis har sagt att de är i stort sett värdelösa. Att de har dåligt pigment och är "vattniga". Vad tycker ni? Är Essies nagellack bra? Funderar på att kanske köpa något då de har så fina färger men vill veta först om det är bra! Och är Essies matta topplack bra? Och så undrar jag om ni kan tipsa om ett bra baslack som gör att naglarna inte går av/skivar sig lika lätt. Många frågor, haha! :)
Håller med om att de är lite vattniga, men om man kör ca tre tunna lager är det fantastiskt snyggt tycker jag. :-) Rekommenderar Jamaica me crazy, min favorit. :-) Resten av frågorna har jag inte svar på tyvärr.
#1 Okej, tack så mycket för svaret! Googlade Jamaica me crazy, Gud vilken fin färg! :)
#3 Gud vad fint! :)

Personligen tycker jag inte så mycket om dem, men jag vet de som älskar Essie. Jag tycker i stort sett som din kompis. Dessutom gillar jag inte deras borste. Jag har ca 10 Essie-lack, men några är glitter- och andra effekt-lack. De har många fina färger, men när jag väl har köpt dem så blir det inte av att jag använder dem mer än en gång, just för att jag inte tycker om att måla med dessa lack. Undantaget är effekt-lacken. Jag älskar tex "Set in Stones".
Jag håller med om att de ofta är lite vattniga i formulan, men i övrigt har jag inget emot dem. Gillar dessutom deras färger.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Personligen älskar jag Essie, ett av mina favorit märken! Älskar hur krämiga deras lack är samt att borsten är lagom bred. Alla deras över/underlack är sjukt bra samt stärkelser.
Bara Essie lack använda på bilden
Essies matta överlack är bra tycker jag! Har det själv! :)
Ägare till 2 hundar!
2 årig, Welsh Corgi Cardigan.
10 årig, en blandras: Pudel, Pappilon, Yorkshireterrier och Lhasa Apso.
Enligt min egen erfarenhet så älskar jag essie! mycket många fina färger och bra pigment! lätt att forma snygg kant intil nagelbandet och nagelvallarna. stor hiss till essie!😃
Jag är väldigt positiv till essies nagellack. Använder de ofta och jag tycker att de håller väldigt länge. Jag har haft problem med mjuka och fransiga naglar men efter att jag började använda essies grow strong base coat så är det mycket bättre. :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!