Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 14470 ggr
Zakaraa
4

Lösnaglar för tår?

Udda fråga, jag vet men jag undrar om det finns lösnaglar för tår?
Jag har nämligen opererats för nageltrång och mina tånaglar på båda stortår har inte vuxit ut ordentligt.

Jag tar studenten nu 14 juni och kommer ha sandaletter med öppen tå och skäms en aning för hur det ser ut så ja, även fast ingen med största sannolikhet kommer titta på mina fötter så är det ändå jobbigt för Mig. 

Därför undrar jag helt enkelt om det finns lösnaglar för tår så jag kan känna mig bekväm med att gå i de supersnygga skorna jag hittat!

*Var osäker vart tråden skulle läggas*

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

-Idaoh-
0

har för mig att jag sett såna på in och finn ! :) alternativt att du använder vanliga för naglar men kapar av de mesta av de rosa och limmar på , kanske inte sitter så bra men tillräckligt för att hålla på studenten ;)

ELLER att du går till en nagel salong och ber de göra ! håller bättre då =)

Zakaraa
0

Hur menar du med att kapa av det mesta av de rosa? Finns det något Rosa på lösnaglar?? 🤔

Det finns alltså vanliga finger-lösnaglar som är så pass breda så man kan placera dem på tår? Har bara sett de små där största är ungefär centimetern i bredden

Samt vad är "in och finn"?

-Idaoh-
0

in & finn är en butik som ligger i stockholm (vet inte ifall de finns i övriga sverige) där de är massa inredning men de finns en skönhets del å där kan man hitta massa kul :)

Ifall du kollar på lösnaglar brukar de finnas franska , och då har de en vit kant som är då tippen och en rosa del som är då nagelplattan , den kan man kapa ifall man ska passa de till tår =) jag har så små tå naglar att de funkar tillåme med akryl formarna (dual forms) .. Sen beror de på hur naglarna ser ut nu , ifall de går att fästa så de inte trillar av eller skadar den lilla bit av nagel du har nu

Zakaraa
0

Okej, tror inte det finns någon sådan butik här i Gävle tyvärr

Så man måste köpa de "franska" naglarna alltså? Jag har ett par naglar sedan länge sedan och de är helt beiga men för att jag skulle kunna ha dem så skulle de behöva vara ungefär dubbelt så breda :P

Nu när du säger det så kanske det är svårt för mig att använda lösnaglar om än bara för de få timmarna det gäller. Skulle nog vara för svårt att få fast dem, hmm. 
Tack för dina svar i alla fall! Får ta mig en funderare! :)

-Idaoh-
0

du behöver inte använda franska men ja utgick ifrån att du skulle använda de 😇

vissa har ju bredare tå naglar , och då behövs de lite mer trix för att få naglarna att passa , man får bygga en egen av flera stycken , klippa klistra liksom :)

men lycka till med tårna ! alltid kul att vara till hjälp :)

Zakaraa
1

#6 tack!
Vågar dock inte handla från en sådan sajt så ser helst att det är i en butik :) Fanns dock ett par riktigt snygga men känns lite dumt att köpa ett 500pack (??) när jag bara ska ha max 4st :O (om jag skulle råka göra fel första gången haha)

SunsetValley
0

Finns lösnaglar för tår på den här sidan: http://www.maytheps-au.com/french-false-nail-tips/toe-nail-tips.html

Har handlat därifrån vid två tillfällen så den är helt säker. :)

Kram Linnèa

Besök min blogg

Zakaraa
1

#8 synd att det bara var färgidmålade inga "rena" som fanns till salu :O
Däremot så står jag fast i att jag vill kunna gå in i en butik och köpa och inte handla online.

Nathalie-G
0

Depend har lösnaglar för tårna, så kolla in butiker som säljer deras grejer, typ kicks och åhlens :) http://depend.se/Products.asp?pagenumber=6&ProductCategory_Id=159

Pixiepussel
0

#8 Du kan måla över de färdigmålade med färgen du vill ha. :-)

Zakaraa
0

#10 Åh, jag som har ett par gamla från Depend (för finger :P), väldigt bra. Tack för tipset! 

#11 men går det nrä det var lite strass osv på dem? Tänkte på om ytan blir för ojämn. Vill mest bara ha en naturlig färg då jag inte vill dra till mig uppmärksamhet till fötterna så "naturligt" är bäst :)

-Idaoh-
0

de färdigmålade som finns att köpa är oftast helt rosa/ljusa och de målade är bara ett tunt lager som går att blåsa bort känns de som , nä men ett snabbt drag me filen brukar dra bort det mesta =)

Zakaraa
0

Var till både kicks och åhlens idag men ingen av dem hade för tår :/ Kicks kunde inte ens beställa in tydligen nör jag frågade..

Däremot köpte jag ett par självhäftande som jag provar just nu för att se om det är någonting inför studenten. Ogillar att behöva limma själv så jag oftast fastnar med fingrarna ihop till slut :P Ovan som man är, hah..

Funderar däremot på en sak jag såg inne på Kicks där de sålde typ klisternaglar, dvs målade klisterbitar man sätter på lösnaglarna för att slippa måla dem. Eftersom jag tror det kan bli problem att limma på naglarna på tårna så funderar jag på om det kanske går att införskaffa någon diskret typ av dem och rent av klistra på. Frågan är om det kommer se För fake ut eller om det fungerar för den enda dagen :P

IceTee
0

Ifall du känner att du har råd är nog det bästa salong!

Medarbetare på Skor iFokus

Zakaraa
0

#15 tyvärr har jag ju inte det, kostar på tok för mycket och det är pengar jag inte har :/

ssofia
0

Jag har opererats för exakt samma sak.. och jag blev rekommenderad att inte göra något som inte påfrestar, skulle aldrig våga bygga på mina tånaglar eller ha något ovanpå då de är väldigt lätt för nageltrånget och komma tillbaka om man inte kan hålla rent ordentligt. 
Jag hade öppen tå och rockade mina opererade naglar ändå vid min student, slängde bara på lite röd nagellack utan och måla utanför :)

Zakaraa
0

#17 det är över ett år sedan jag gjorde operationen så risk för smuts osv är inget som kommer hindra :)
Tvivlar starkt p åatt mitt trång kommer tillbaka eftersom det bara är hur nu där de opererade bort nagelbiten på sidorna :)

ssofia
0

#18 mitt kom tillbaka värre än någonsin efter ett och ett halvt år, tyvärr. hoppas du har mer tur :)

Zakaraa
0

#19 ajdå :O
Men så din nagel försvann alltså inte helt utan satt kvar i roten? Eftersom du fick tillbaka det? För mig är det bara hud nu där nageln togs bort

ssofia
0

#20 ja.. de lyckades inte få bort roten helt =(
Så tar det ju minst ett år för det och synas, eller vad man ska säga, innan man kan göra om det.. :/

[majsan&melvin]
0

#20 annars så kan man sätta vanliga tippar på tånaglar oxå, bara fila ner kanten och sedan måla på ett lack, skitsnyggt! 😃

Zakaraa
0

#21 fy va trist, hoppas det är bättre nu dock! Nageltrång är inte alls roligt :(

#22 hur sätter man fast tippar och vart kan man hitta sånt?
Jag har noll koll på allt vad lösnaglar heter så visste inte om att det fanns endast tippar :P

Nussen
0

På Åhlens har jag sett lösnaglar för tårna dom från Depend

Zakaraa
0

#24 vart i landet bor du?
I Gävle fanns det inte :/ men ska kolla med dem om de kan beställa hem nästa gång jag har vägarna förbi centrum.

Nussen
0

#25 Stockholm. Det finns ju en del svenska internetsidor där man kanske kan hitta dem ska kolla runt lite :)

Kakaokaka
1

Opererades också för nageltrång, för lite över ett halvår sedan och den har fortfarande inte växt ut helt, det ser jätte konstigt ut eftersom jag har en bred stortånagel på andra foten och på den opererade är den väldigt smal och liten. Men jag bryr mig inte :) Ingen har frågat mig om tån, eller ens märkt den eftersom tånaglar drar inte så mycket uppmärksamhet. Jag tycker att du ska undvika nagellim och sådant eftersom nageltrånget kan komma tillbaks som ssofia sa.

Zakaraa
0

#27 mina är inte ojämna med en bred och den andra smal så det är inte det som är problemet utan det är snarare att det växer jättedumt, den nya utväxten växer Ovanpå den gamla istället för Med den gamla så det ser ut som att jag har två naglar, en under och en över, ungefär.

Jag ville att de skulle plocka bort naglarna helt och hållet för att låta de växa ut på nytt men de vägrade och tyckte det var bättre att operera för nageltrång, trots att det inte var något stort problem för mig.
Det är även därför jag inte tro att trånget sklle komma tillbaka då jag inte ens är säker på att det ens Var nageltrånd jag hade som de sa. :/

Det är därför jag helt enkelt funderar på "klisternaglarna" (#14) för när jag tänkt på saken så tror jag inte att jag skulle kunna få fast lösnaglarna oavsett pga utväxten.

Nussen
0

Här är en hög med tånaglar från en affär jag handlar mycket i på ebay , kan vara kul att jämföra med kanske     http://stores.ebay.com/Art-La-Lic/Toe-Nail-Tips-/_i.html?_fsub=1590086014&_sid=271856464&_trksid=p4634.c0.m322

Emdbo
0

Hittade två länkar med lösnaglar för tår som du kan beställa online,

http://www.bubblebox.se/sv/artiklar/depend-tanaglar-beige.html

http://fyndiq.se/halsa-skonhet/naglar-alla/175205-losnaglar-tar-guld-metallic-24-st/

Var även tvungen att googla lite och de bilder som jag såg där folk har använt dessa lösnaglar så ser det faktiskt jättebra ut. Hoppas det löser sig!

[majsan&melvin]
0

#28 Det finns nästan överallt att köpa, tex ica maxi😉

finns oxå på tex kicks, nästan överallt🙂

Man limmar fast tippen på slutet av nageln, och sedan filar övergången mellan tippen och nageln så att det inte blir någon "kant" mellan nagel och tipp, sen är det bara att klippa fila och forma som man vill! 🙂

Zakaraa
0

som sagt inga onlinebutiker tack :/

#31 du har ingen bild på hur de naglarna ser ut?
Och var heter de? Tippnaglar eller?

[majsan&melvin]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#32 det heter bara tippar, alltså man kan ju säga typ "tippar till naglar" men dom flesta brukar fatta när man säger tippar😉

Jag tog en bild från google, alltså inte min bild!

Zakaraa
0

#3 jaha! jag har något liknande sådär, oöppnad förpackning! :O
Hade ingen aning om att de var tippar, hahaha. Känner mig smart nu :P

[majsan&melvin]
0

#34 haha! man kan inte veta allt! alltid bra att lära sig något nytt!🙂

Zakaraa
0

#35 får leta fram dem och se hur pass breda de är :P Tack!

[majsan&melvin]
0

#36 gör det! lycka till!🙂

Cerrolyn
1

Jag vill se bild sedan på hur det blev…

**MVH Cerrolyn

Zakaraa
1

#38 absolut, OM jag gör någonting med tårna :)