Mjuka naglar
Halloj!
Jag är helt ny här på Naglar, jag aldrig kikat här förut men nu är jag intresserad då jag efter 18 år äntligen brutit min ovana att bita på naglarna!
Mitt problem är då att när mina naglar väl växer ut så är de jäääättemjuka. De har alltid varit det oavsett vad jag gjort, men nu när man vill ha dem långa så blir det ju lite jobbigt! Det jag gör för att förbättra kvaliteten på nageln är att smörja in dem regelbundet med nagelolja och ha Essies Rock Solid stärkande på. Har ni några mer tips på hur jag kan göra för att få dem hårda, eller är det hopplöst haha?
Dålig bild med webcam, men ja, längre än så får jag dem inte just för att jag knappt själv klarar av det. Vågar typ inte göra något med händerna för att de är så mjuka!
Den enda frågan jag kan komma på såhär på rak arm är din kost. Äter du varierat - mycket grönsaker, bär, frukter, nötter, fröer, protein?
Hur man lever speglar ens naglar ganska bra. Sen styr generna lite också, precis som med håret. Vissa kan få jättelångt hår, på andra stannar det vid en viss längd.
Verkar som du redan sköter naglarna bra med olja och stärkande. Oljar du ca 2 ggr/dagen? Hur ofta lägger du på stärkande? Klipper du eller filar du ner naglarna? Att fila är att föredra, då klippande av naglar kan göra små osynliga sprickor i nageln som försämrar kvalitén och gör att naglarna stannar vid en viss längd.
*dubbelt*
Jag äter hyfsat varierat, men jag är tyvärr en sucker för ohälsosamma saker som godis och sånt så det kan ju vara det :) Men annars får jag i mig det jag behöver till middag och äter mycket grönt och protein, osv. Tar hälsotillskott ibland med alla vitaminer. Men ja, mycket kan nog ligga genetiskt.
Oljar i snitt en gång per dag, ska nog börja göra det 2 ggr om dagen om jag kommer ihåg. Nytt stärkande, varannan dag kanske? Jag filar varje gång med glasfil om det kommit någon ojämnhet :)
Mavala Sientifique! Finns på t.ex kicks och lindex tror jag
Nagelhärdare :) Fungerade super på mig då jag hade mjuka naglar!
Jag har också riktigt mesmjuka naglar 😕 Kan ju knappt ens lyfta upp en påse utan att naglarna böjs bakåt om de är mer än ett par millimeter långa.
För mig är enda räddningen att måla, måla, måla. Just nu har jag två lager med depends geltop/-baslack, två lager isadora nagellack och två lager miracle nails nagelstärkare. Det funkar för tillfället, men så är de inte heller så jättelånga ännu.

Mvh Stephanie 

#6 Det är så irriterande, haha.. Vet hur det är! Det värsta är då att om man råkar slå i dom så böjs dem uppåt! Jag antar att det är bäst att lacka väldigt mycket ja :) Märker själv när man har på ett lager stärkare att de genast blir lite mer motståndskraftiga, men man önskar ju att de var så i sig själva också.