Naglar iFokus

Naglar

Etikettdiskussioner
Läst 9536 ggr
BeccaTilda
0

Depends gellack

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min mamma kom idag hem med ett gellack kitt från depend :) någon som testat och har några åsikter? Håller det länge? Någon som har något tips om hur man gör för att nå bästa resultat? m.m :)

-Idaoh-
0

Oj , har sett det men aldrig haft pengar att köpa det 😃 Du får gärna säga ifall det var värt pengarna ! 

Men antar att man preppar som innan konstnaglar för att de ska hålla bättre ? eller har jag tok fel nu ? 😇

Zacinca
0

Har inte heller provat det, men det är nästan som gelenaglar fast utan förlängning. http://www.youtube.com/watch?v=Ft7jOLABiiU Om jag hade haft pengar, så hade jag köpt det :)

BeccaTilda
0

Jag kan säga att det funkade asbra! Men, fy fan för att få bort det!

TjockaBerta
0

Det såg jättebra och enkelt ut. Jag kollade klippet. Var det dyrt?

En sak jag undrar är att om det ska sitta i 2-3 veckor ser det inte konstigt ut med utväxten på nageln då eller ska man fylla i högst upp? 

Mina naglar växer jättefort så på bara en vecka har man mycket vitt vid nagelbandet.

>>>Malum domesticum<<<

BeccaTilda
0

Mitt satt bra i 1 vecka, sen började det släppa nere vid. Om det håller så kan man bygga på NERE vid nagelbanden :) det är ju inte tipparna som växer, utan vid nagelbanden ;)

Facklan
2

Jag har bara testat en gång gillar skarpt i mitt jobb är naglarna jätte utsatta o det gör så ont om dom bryts … jag har lackat med bara lacket nu o fick tipset att lacka med vanligt lack över sak testa o berättar sen hur resultatet blir !

BeccaTilda
0

#6 jaså? Ja gör det!! Nu måste jag även berätta att lacket jag gjorde nu, andra gången faktiskt har suttit snart 3 veckor utan att det skavts bort! :)

TjockaBerta
0

7 Och utväxten då?

>>>Malum domesticum<<<

BeccaTilda
0

#8 den finns, har inte orkat fylla i :) men blir ingen tjock kant så man tänker inte på den alls mycket!! :)

Facklan
0

Jag har ingen koll på hur man får bilderna att synas på skärmen men jag har bloggat bilderna http://trollmammacina.blogspot.se

jag har tog bort lacket igår o det är precis som innan jag lackade det va sjukt roligt … 

jag har inte fått jätte utväxt inget jag inte klarade jag har ju inte jätte långa naglar o jag fick fila en lite som jag bröt. 

jobbar med händerna o det tar på naglar som attan … 

fråga o testa mera !!

BeccaTilda
3

Jag lägger om en stund upp bilder på jämfört nygjorda naglar med 3 veckor gamla :)

Facklan
0

#11 ja gör det mina har inte kunnat sitta så länge men jag tror att när man har plasthandskar så blir det för fuktigt o dom lätt går att ta bort sen att jag är väldens pille maja hjälper inte heller !

ser fram emot din bild !

BeccaTilda
0

Där är precis nygjort, högra handen är dock inte lackad än :)

BeccaTilda
2

Jätte ful bild + skitiga naglar, men så ser det ut nu iaf ;)

Facklan
0

det blir väldigt skillnad ! 

var det lätt att få av efter så länge ? tack för bilden det är klart matnyttigt !

BeccaTilda
0

#15 inte tagit bort detta än, men sist va det knepigt! Men när det suttit över 3 veckor borde det ju släppa lättare :)

Sweety
1

Jag fick mina anglar målade med gellack när jag jag var på topmodel event och jag var jätte nöj! Det höll utan minsta repa i ca två veckor och var väldigt glasigt och fint. Jag hade inga problem med att få bort mitt gellack. 🙂

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

BeccaTilda
0

Nu efter 4 veckor tog jag bort mitt! Naglarna var jätte långa, och gellacet fortfarande jätte glansigt :) men så svårt att få bort :o

Stephanie
0

Blir naglarna hårdare av gellack? 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

TjockaBerta
0

#17 18 Vad tar ni bort det med eftersom ni tycker så olika?

>>>Malum domesticum<<<

Sweety
0

#20 jag tror att jag pillade bort det i duschen bara haha. ^^ #19 Mina blev väldigt långa och hårda. Jag har annars problem med mjuka naglar och mina var väldigt mycket starkare. :)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

TjockaBerta
0

# 21 Ja det lät ju inte så svårt :-D

>>>Malum domesticum<<<

Facklan
0

# 20 jag har testat både pilla bort det o att använda medlet man rekomenderas att använda ..

att pilla av är klart lättast men jag måste säga att naglarna verkar ta mer stryk av medlet … men jag tror oxå det är olika hur länge det ha suttit ..

Jag har haft den mellam 1-2 veckor men jag har ju händerna i arbete heeela tiden o det gör säkert sill !

Känner att naglarna växer utan störningar o klarar klart mer stötar o stryk än i vanliga fall …

TjockaBerta
1

Nu är jag jättesugen på att åka och köpa och prova. Det  låter så bra. Framförallt till fötterna nu under sommaren. så man slipper måla tånaglarna hela tiden. Kanske svårt att få in dem i lampan? 😃

>>>Malum domesticum<<<

Stephanie
1

Nu har jag köpt ett sånt kit! :D Ska testa det idag tänkte jag om jag hinner. #24 Det verkar gå att vrida lampan så att den riktas nedåt för att kunna torka tånaglarna också :)

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Facklan
0

berätta hur det går om du gör tårna .. jag vet inte om jag gör det mitt på tårna sitter rätt bra …

Facklan
1

Tips !! 

när man ska ta av sig lacket ska man fila (rugga upp ytan ) lite på lacket innan man lägger på gelen … 

Jag gjorde det o det vart jätte stor skillnad på att ta av det

BeccaTilda
0

#27 det ska jag testa nästa gång då!!! :)